DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme güçlüğü gözlenen bireylerdeki davranış özelliklerini tanımlayabilmek 2) Öğrenme güçlüğü gözlenen bireylerin ayırt edilmesinde ve değerlendirilmesindeki teknikleri kavrayabilmek 3) Öğrenme güçlüğü gözlenen bireylerin eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar üzerine bilgi sahibi olmak
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğrenme güçlüklerinin tanımı, teşhisi, sınıflandırılması konularını içermektedir. Ayrıca, öğrenme güçlüklerinin nedenleri ve önlemleri üzerinde durulacak ve eğitimsel terapi yöntemleri tartışılacaktır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Öğrenme güçlüğü tanımı ve tanısı | 2. Hafta | Öğrenme güçlüğü ve nedenleri | 3. Hafta | Öğrenme güçlüğü ve özellikleri | 4. Hafta | Öğrenme güçlüklerini açıklayan yaklaşımlar | 5. Hafta | Öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi | 6. Hafta | Öğrenme güçlüğü ve matematik eğitimi | 7. Hafta | Öğrenme güçlüğü ve okuma-yazma | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Öğrenme güçlüğü ve fen eğitimi | 10. Hafta | Görsel algılama becerilerini geliştirme yolları | 11. Hafta | İşitsel algılama becerilerini geliştirme yolları | 12. Hafta | Aileye öneriler | 13. Hafta | Öğretmene öneriler | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bernice Y.L. Wong, The ABCs of learning disabilities(2008) Amsterdam ; Boston : Elsevier/Academic Press |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |