DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kavram süreçlerini etkin kullanabilme 2) Kavram öğretimini çağdaş yaklaşımlarla uygulayabilme 3) Kavram öğretimini değerlendirebilme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kavram gelişimi, kuramları, kavram gelişim süreçleri. Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematiksel kavramların öğretimi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kavramın tanımı ve genel giriş | 2. Hafta | Kavram gelişimi ve kuramlar I | 3. Hafta | Kavram gelişimi ve kuramlar II | 4. Hafta | Çocuklarda kavram öğrenimi | 5. Hafta | Kavram gelişim süreçleri | 6. Hafta | Kavram gelişim süreçleri | 7. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde fen kavramların öğretimi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde matematik kavramların öğretimi | 10. Hafta | Kavram akış diyagramı | 11. Hafta | Kavram haritaları I | 12. Hafta | Kavram haritaları II | 13. Hafta | Değerlendirme süreci | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Owens,R.E. (2000). Language Development: An Introduction (5th edition) Alyn and Bacon. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |