Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KAVRAM GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ECE653 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kavram süreçlerini etkin kullanabilme
2) Kavram öğretimini çağdaş yaklaşımlarla uygulayabilme
3) Kavram öğretimini değerlendirebilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKavram gelişimi, kuramları, kavram gelişim süreçleri. Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematiksel kavramların öğretimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kavramın tanımı ve genel giriş
2. Hafta Kavram gelişimi ve kuramlar I
3. Hafta Kavram gelişimi ve kuramlar II
4. Hafta Çocuklarda kavram öğrenimi
5. Hafta Kavram gelişim süreçleri
6. Hafta Kavram gelişim süreçleri
7. Hafta Erken çocukluk eğitiminde fen kavramların öğretimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Erken çocukluk eğitiminde matematik kavramların öğretimi
10. Hafta Kavram akış diyagramı
11. Hafta Kavram haritaları I
12. Hafta Kavram haritaları II
13. Hafta Değerlendirme süreci
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROwens,R.E. (2000). Language Development: An Introduction (5th edition) Alyn and Bacon.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİProje,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje130
Örnek Olay Sunumu130
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2    X  
P3    X  
P4     
P5     
P6     
P7     
P8      X
P9     
P10      X