Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dil edinimine ilişkin eleştirel düşünebilme 2) Dil gelişimi kuramları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt edebilme 3) Çocukları dil edinimine ilişkin bireysel farklılıklarını, yaşlarına, gelişim düzeylerine göre değerlendirebilme.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrenme ve dil öğrenimi ile ilgili temel konuların dil öğretimi ile ilişkilendirilerek öğrencilere tanıtılması. Bu ders bağlamında incelenecek konular ise; dil, öğrenme ve öğretim, ana dili edinimi, yaş ve edinim, insanda öğrenme, çocuklarda öğrenme ve çocuklarda dil öğrenimi ile ilgili açıklamalar, yetişkinlerde dil öğrenimi, öğrenme biçim ve stratejileri, kişisel etkenler, sosyo-kültürel etmenler, diller arası etkileşim ve öğrencinin dili, iletişimsel yeti, ikinci dil edinimi kuramları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dil, öğrenme ve öğretim
2. Hafta
Ana dili edinimi
3. Hafta
Yaş ve gelişim dönemlerine göre dil edinimi
4. Hafta
İnsanda öğrenme
5. Hafta
Çocuklarda öğrenme
6. Hafta
Yetişkinlerde dil öğrenimi
7. Hafta
Çocuklarda dil öğrenimi ile ilgili açıklamalar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Öğrenme biçim ve stratejileri
10. Hafta
Kişisel etkenler
11. Hafta
Sosyo-kültürel etmenler
12. Hafta
Diller arası etkileşim ve öğrencinin dili
13. Hafta
İletişimsel yeti, ikinci dil edinimi kuramları
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Owens,R.E. (2000). Language Development: An Introduction (5th edition) Alyn and Bacon. Fletcher, P., (1995). Macwhinney, B. The Handbook of Language Development Merrill Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Diğer,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
30
Makale Sunuşu
1
30
Diğer
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ