DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Etkili iletişim ve öğrenme sureci arasındaki ilişkiyi kavrar 2) Sözlü ve sözsüz mesajların kullanım ilkelerini ve özelliklerini kavrar 3) Etkili iletişim örnekleri oluşturur ve önerir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İletişim tanımı ve iletişim süreci. Kaynak-mesaj-mesaj düzenleme ilkeleri. Kanal-alıcı-alıcının ihtiyaçları-dönüt. Sözlü iletişim (konuşma-dinleme). Sözsüz iletişim. Bir örgüt olarak okul. Örgütlerde iletişimin önemi ve iletişim çeşitleri. Etkili iletişim nedir? Etkili iletişimin özellikleri. İletişim ve insan ilişkileri. Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci. İletişimsel etkililik için okul yöneticisine öneriler. İletişimsel etkililik için öğretmene öneriler. İletişi ve "Biz" bilinci. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Etkili iletişimin tanımı | 2. Hafta | Etkili iletişimin öğeleri | 3. Hafta | İletişim olarak öğretme öğrenme süreci | 4. Hafta | Okulda etkili iletişim süreç özellikleri | 5. Hafta | Mesaj ve mesaj düzenleme ilkeleri | 6. Hafta | Sözlü iletişim özellikleri | 7. Hafta | Sözsüz iletişim özellikleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Eğitimde dönütün önemi | 10. Hafta | İletişimsel etkililik için öneriler | 11. Hafta | Bir örgüt olarak okulun iletişim özellikleri | 12. Hafta | Etkili iletişim örnekleri inceleme | 13. Hafta | Proje sunumları | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları. Remzi Kitabevi. İstanbul. Ergin, A.ve Cem B. (2002). Eğitimde İletişim. Anı Yayıncılık. Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |