Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımların ortaya çıkışını ve doğasını bilir. 2) Erken çocukluk döneminde farklı yaklaşımları ve programlari güncel alan yazın doğrultusunda karşılaştırır. 3) Egitim programi gelistirme asamalarini, amacina uygun olarak planlar. 4) Erken çocukluk dönemine uygun program önerisi gelistirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders erken çocukluk dönemi eğitiminin temel yaklaşımlarını ve programlarını derinlemesine incelemeyi amaçlar. Öğrencilere çocukların öğrenme ve gelişme süreçlerini anlayarak onları etkili bir şekilde desteklemek için farklı pedagojik yaklaşımların ve eğitim programlarının nasıl kullanılacağını öğretir. Bu ders kapsamında, öğrenciler önde gelen erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarını ve programlarını detaylı bir şekilde analiz ederler. Bu yaklaşımlar arasında Montessori, Reggio Emilia, Waldorf, oyuna dayalı eğitim, projeye dayalı öğrenme ve çoklu zeka gibi yaklaşımlar yer alabilir. Ders ayrıca çeşitli eğitim programlarını ve müfredat modellerini de içerebilir. Öğrenciler, bu dersten elde ettikleri derinlemesine teorik bilgi ve pratiğe dayalı yaklaşımlarla, alan uzmanları olarak çocukların bireysel ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını göz önünde bulundurarak öğrenme deneyimleri tasarlayabilirler. Ayrıca, ders kapsamında incelenen farklı yaklaşımları değerlendirme ve kendi pedagojik yaklaşımlarını geliştirme yeteneklerini de kazanırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders Tanıtımı ? İzlence Sunumu
2. Hafta
Kuram, yaklasım, model , program vb. Alanla ilgili kavramların hatırlanmasına yonelik calısmalar
3. Hafta
High Scope ? Reggio Emilia
4. Hafta
Montessori - Waldorf
5. Hafta
Proje Yaklaşımı ? PVP Modeli
6. Hafta
Gelişimsel Olarak Uygun Program (DAP)
7. Hafta
MEB ve dıger ulkelerde uygulanan programlar
8. Hafta
Kuram ve Model Değerlendirmeleri
9. Hafta
Vize Haftası
10. Hafta
Eğitim programı hazırlama aşamaları
11. Hafta
İhtiyaç belirleme ve kazanım oluşturma aşamaları
12. Hafta
İçerik oluşturma, eğitim durumu hazırlama ve değerlendirme aşamaları
13. Hafta
Dünyadaki okul öncesi eğitim programları örnekleri
14. Hafta
Program /yaklasım onerisi hazırlama
15. Hafta
Dönem Sonu Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ornstein, Allan C., and Francis P. Hunkins. (2004). Curriculum: foundations, principles, and issues. Boston, Mass: Allyn and Bacon.
Trawick Smith, J.(2014). Pearson Early Childhood Development, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Çev.Ed. Berrin Akman) 5.Basım Nobel-Pearson
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
20
Örnek Olay Sunumu
1
40
Diğer
1
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje
1
50
50
Dönem Projesi Araştırması
2
50
100
Vaka Çalışması Sunumu
2
50
100
Toplam İş Yükü
292
Toplam İş Yükü / 30
9,73
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ