Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR VE PROGRAM: İLERİ ECE603 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımların ortaya çıkışını ve doğasını bilir.
2) Erken çocukluk döneminde farklı yaklaşımları ve programlari güncel alan yazın doğrultusunda karşılaştırır.
3) Egitim programi gelistirme asamalarini, amacina uygun olarak planlar.
4) Erken çocukluk dönemine uygun program önerisi gelistirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders erken çocukluk dönemi eğitiminin temel yaklaşımlarını ve programlarını derinlemesine incelemeyi amaçlar. Öğrencilere çocukların öğrenme ve gelişme süreçlerini anlayarak onları etkili bir şekilde desteklemek için farklı pedagojik yaklaşımların ve eğitim programlarının nasıl kullanılacağını öğretir. Bu ders kapsamında, öğrenciler önde gelen erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarını ve programlarını detaylı bir şekilde analiz ederler. Bu yaklaşımlar arasında Montessori, Reggio Emilia, Waldorf, oyuna dayalı eğitim, projeye dayalı öğrenme ve çoklu zeka gibi yaklaşımlar yer alabilir. Ders ayrıca çeşitli eğitim programlarını ve müfredat modellerini de içerebilir. Öğrenciler, bu dersten elde ettikleri derinlemesine teorik bilgi ve pratiğe dayalı yaklaşımlarla, alan uzmanları olarak çocukların bireysel ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını göz önünde bulundurarak öğrenme deneyimleri tasarlayabilirler. Ayrıca, ders kapsamında incelenen farklı yaklaşımları değerlendirme ve kendi pedagojik yaklaşımlarını geliştirme yeteneklerini de kazanırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders Tanıtımı ? İzlence Sunumu
2. Hafta Kuram, yaklasım, model , program vb. Alanla ilgili kavramların hatırlanmasına yonelik calısmalar
3. Hafta High Scope ? Reggio Emilia
4. Hafta Montessori - Waldorf
5. Hafta Proje Yaklaşımı ? PVP Modeli
6. Hafta Gelişimsel Olarak Uygun Program (DAP)
7. Hafta MEB ve dıger ulkelerde uygulanan programlar
8. Hafta Kuram ve Model Değerlendirmeleri
9. Hafta Vize Haftası
10. Hafta Eğitim programı hazırlama aşamaları
11. Hafta İhtiyaç belirleme ve kazanım oluşturma aşamaları
12. Hafta İçerik oluşturma, eğitim durumu hazırlama ve değerlendirme aşamaları
13. Hafta Dünyadaki okul öncesi eğitim programları örnekleri
14. Hafta Program /yaklasım onerisi hazırlama
15. Hafta Dönem Sonu Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROrnstein, Allan C., and Francis P. Hunkins. (2004). Curriculum: foundations, principles, and issues. Boston, Mass: Allyn and Bacon.

Trawick Smith, J.(2014). Pearson Early Childhood Development, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Çev.Ed. Berrin Akman) 5.Basım Nobel-Pearson
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje120
Örnek Olay Sunumu140
Diğer140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje15050
Dönem Projesi Araştırması250100
Vaka Çalışması Sunumu250100
Toplam İş Yükü292
Toplam İş Yükü / 309,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X    
P2       
P3  X      
P4      X   X
P5       
P6       
P7        X
P8    X    
P9       
P10  X     X