Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GELİŞİM VE ÖĞRENME KURAMLARI: İLERİ ECE602 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
2) Gelişim ve öğrenmenin kuramsal temellerini ve araştırma yöntemlerini tartışır.
3) Çocuk gelişiminin farklı dönemlerine ait özelliklerini farklı gelişimsel kuramlara göre yorumlar.
4) Çocuk gelişimini etkileyen genetik ve çevresel etmenlerini değerlendirir.
5) Öğrenme kuramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.
6) Çocukların bireysel farklılıklarına, yaşlarına, gelişim düzeylerine uygun öğrenme ortamlarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, okul öncesi dönemde çocukların gelişimini ve öğrenme süreçlerini derinlemesine anlamayı amaçlar. Farklı gelişim ve öğrenme kuramlarını inceleyerek öğrencilere çocukların fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini anlama ve analiz etme yetenekleri kazandırır. Ders, öğrencilere çocukların bireysel farklılıklarını anlama, değerlendirme yapma ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun stratejiler geliştirme becerilerini kazandırarak, etkili ve anlamlı öğrenme deneyimleri oluşturma konusunda destek sunar. Bu ders öğrencilere çocukların gelişimini daha geniş bir perspektiften ele alma ve pedagojik yaklaşımlarını bu kapsamlı anlayışla şekillendirme fırsatı sunar. Öğrenciler, bu dersi tamamlayarak okul öncesi eğitim alanında derinlemesine bir teorik temele sahip olurlar ve bu temeli uygulamaya dönüştürme yeteneklerini geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders Tanıtımı İzlence Sunumu
2. Hafta Gelişimin tanımı ve ilkeleri
3. Hafta Gelişimin kuramsal boyutu ve kuramsal tartışmalar
4. Hafta Kalıtım nedir? Kalıtımsal geçiş mekanizması
5. Hafta Gelişimi etkileyen faktörler, doğum öncesi, doğum sonrası
6. Hafta Öğrenme ile ilgili kavramlar ve öğrenme çeşitleri
7. Hafta Piaget'in bilişsel kuramı
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Koşullu öğrenmeler, ilkeleri ve öğretmen
10. Hafta Sosyal öğrenme kuramı
11. Hafta Bruner, Vygotsky
12. Hafta Beyin bazlı öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı
13. Hafta Probleme dayalı öğrenme
14. Hafta Organizasyonel öğrenme, control theory
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARNEWCOMBE, Nora. 1996. Hild Development:change Over Time. Harper Collins College publishers. New York
Santrock, W. John. 1997. Life Span Development. Brown&Bench Publishers. USA.
Senemoğlu, N. 1997. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Spot Matbaacılık
Güneysu, Sibel. Basılmamış ders notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Örnek Olay Sunumu140
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)735245
Proje11515
Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil) 11515
Toplam İş Yükü317
Toplam İş Yükü / 3010,56
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X          
P2    X   X   X    
P3  X     X     X  
P4           
P5    X         X
P6           
P7           
P8      X   X    
P9           
P10