Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2) Gelişim ve öğrenmenin kuramsal temellerini ve araştırma yöntemlerini tartışır. 3) Çocuk gelişiminin farklı dönemlerine ait özelliklerini farklı gelişimsel kuramlara göre yorumlar. 4) Çocuk gelişimini etkileyen genetik ve çevresel etmenlerini değerlendirir. 5) Öğrenme kuramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. 6) Çocukların bireysel farklılıklarına, yaşlarına, gelişim düzeylerine uygun öğrenme ortamlarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, okul öncesi dönemde çocukların gelişimini ve öğrenme süreçlerini derinlemesine anlamayı amaçlar. Farklı gelişim ve öğrenme kuramlarını inceleyerek öğrencilere çocukların fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini anlama ve analiz etme yetenekleri kazandırır. Ders, öğrencilere çocukların bireysel farklılıklarını anlama, değerlendirme yapma ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun stratejiler geliştirme becerilerini kazandırarak, etkili ve anlamlı öğrenme deneyimleri oluşturma konusunda destek sunar. Bu ders öğrencilere çocukların gelişimini daha geniş bir perspektiften ele alma ve pedagojik yaklaşımlarını bu kapsamlı anlayışla şekillendirme fırsatı sunar. Öğrenciler, bu dersi tamamlayarak okul öncesi eğitim alanında derinlemesine bir teorik temele sahip olurlar ve bu temeli uygulamaya dönüştürme yeteneklerini geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders Tanıtımı İzlence Sunumu
2. Hafta
Gelişimin tanımı ve ilkeleri
3. Hafta
Gelişimin kuramsal boyutu ve kuramsal tartışmalar
4. Hafta
Kalıtım nedir? Kalıtımsal geçiş mekanizması
5. Hafta
Gelişimi etkileyen faktörler, doğum öncesi, doğum sonrası
6. Hafta
Öğrenme ile ilgili kavramlar ve öğrenme çeşitleri
7. Hafta
Piaget'in bilişsel kuramı
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Koşullu öğrenmeler, ilkeleri ve öğretmen
10. Hafta
Sosyal öğrenme kuramı
11. Hafta
Bruner, Vygotsky
12. Hafta
Beyin bazlı öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı
13. Hafta
Probleme dayalı öğrenme
14. Hafta
Organizasyonel öğrenme, control theory
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
NEWCOMBE, Nora. 1996. Hild Development:change Over Time. Harper Collins College publishers. New York Santrock, W. John. 1997. Life Span Development. Brown&Bench Publishers. USA. Senemoğlu, N. 1997. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Spot Matbaacılık Güneysu, Sibel. Basılmamış ders notları