Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM KURUMLARINDA PERSONEL YÖNETİMİ EĞT644 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İKY ile ilgili kavramları tanımlar ve temel ilkelerini bilir.
2) İKY ve öğretmen istihdamı ilişkisini analiz eder.
3) İKY ve yönetici istihdam ilişkisini analiz eder.
4) İKY ile igili süreçleri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste personel politikaları geliştirme, mülakat, işe alma, etkili toplantı düzenleme, personeli değerlendirme, problem çözme, değişikliklerle baş etme konuları tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İnsan Kaynağı Yönetimi Nedir? Eğitimde İnsan Kaynakları Nelerdir?/Kimlerdir?
2. Hafta Eğitimde İnsan Kaynakları Nasıl Yetiştirilmektedir?
3. Hafta Öğretmen yetiştirme ve Öğretmenlerle ilgili olarak DPT Kalkınma Planlarında alınan kararlar ve yıllara göre değişimi Bugünkü Öğretmen yetiştirme modelleri nasıldır? Mevcut Durum.Yönetici nasıl yetiştirilmektedir?Müfettiş nasıl yetiştirilmektedir
4. Hafta Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen ve Müfettiş yetiştirme modelleri nasıldır?
5. Hafta Öğretmenlerin işe alınması nasıl yapılmaktadır? (Devlet ve Özel)
6. Hafta Öğretmenler Hizmet İçi eğitimle nasıl yetiştirilebilir?
7. Hafta Öğretmenlerin motive edilmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğretmenlerin, Müfettişlerin ve Yöneticilerin Performansları nasıl değerlendirilmelidir?
10. Hafta Öğretmenlerin, müfettişlerin ve yöneticilerin ücretlendirme politikaları nasıl olmalıdır? Ücret nedir? Ücretlendirme politikaları nelerdir?
11. Hafta Örgütsel davranış nedir? Kapsamı nelerdir? Öğretmenlerin örgütsel davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?
12. Hafta Öğretmenlerin Mesleki Kariyer yapma stratejileri nelerdir?
13. Hafta Emekliliğe Hazırlama nasıl olmalıdır?
14. Hafta Gelecekteki öğretmen yetiştirme modelleri nasıl olmalıdır?,Geleceğin yöneticileri ve deneticileri nasıl olmalıdır?
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
Başaran, İ. E. (2007). Örgütsel Davranış, Ankara: Ekinoks.
Tortop, N. (1999). Personel Yönetimi.Yargı Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X     X   X
P2    X    
P3    X   X  
P4       
P5       
P6       
P7       
P8      X  
P9       
P10