Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İKY ile ilgili kavramları tanımlar ve temel ilkelerini bilir. 2) İKY ve öğretmen istihdamı ilişkisini analiz eder. 3) İKY ve yönetici istihdam ilişkisini analiz eder. 4) İKY ile igili süreçleri bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin eğitimde insan kaynakları çerçevesinde eğitimde eğitim işgörenlerinin işe alınması, yetiştirilmesi, motive edilmesi, ücretlendirilmesi, geliştirilmesi, performansının değerlendirilmesi gibi konuları kazanması amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İnsan Kaynağı Yönetimi Nedir? Eğitimde İnsan Kaynakları Nelerdir?/Kimlerdir?
2. Hafta
Eğitimde İnsan Kaynakları Nasıl Yetiştirilmektedir?
3. Hafta
Öğretmen yetiştirme ve Öğretmenlerle ilgili olarak DPT Kalkınma Planlarında alınan kararlar ve yıllara göre değişimi Bugünkü Öğretmen yetiştirme modelleri nasıldır? Mevcut Durum
4. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen ve Müfettiş yetiştirme modelleri nasıldır?
5. Hafta
Öğretmenlerin işe alınması nasıl yapılmaktadır? (Devlet ve Özel)Müfettişler ve Yöneticiler nasıl yetiştirilmektedirler ve nasıl işe alınmaktadırlar.Dünyada ve Türkiye'deki örnekleri?
6. Hafta
Öğretmenler Hizmet İçi eğitimle nasıl yetiştirilebilir?
7. Hafta
Öğretmenlerin motive edilmesi
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Öğretmenlerin, Müfettişlerin ve Yöneticilerin Performansları nasıl değerlendirilmelidir?
10. Hafta
Öğretmenlerin, müfettişlerin ve yöneticilerin ücretlendirme politikaları nasıl olmalıdır? Ücret nedir? Ücretlendirme politikaları nelerdir?
Öğretmenlerin Mesleki Kariyer yapma stratejileri nelerdir?
13. Hafta
Emekliliğe Hazırlama nasıl olmalıdır?,Gelecekteki öğretmen yetiştirme modelleri nasıl olmalıdır?,
14. Hafta
Geleceğin yöneticileri ve deneticileri nasıl olmalıdır?
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Kariyer Yayıncılık. Başaran, İ. E. (2007). Örgütsel Davranış, Ankara: Ekinoks. Tortop, N. (1999). Personel Yönetimi.Yargı Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ