Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim programları ve öğretimi ile ilgili son zamanda yapılan makaleleri inceler. 2) eğitim programları ve öğretimi alanında araştırma tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrencilerin eğitim programları ve öğretimi alanıyla ilgili yapılan güncel çalışmaları takip etmeleri amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
Eğitim programları alanında yapılmış güncel çalışmalar, ( makale, yükselisans doktora tezleri incelenmesi), alanla ilgili bir çalışma tasarlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tavşancıl, E., Çokluk, Ö., Çıtak, G. G., Kezer, F., Yıldırım, Ö. Y., Bilican, S. vd. (2010). Eğitim Bilimleri Enstitülerinde Tamamlanmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (2000?2008). Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Kesin Raporu. acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/6199/Binder1.pdf.
Tarman, B., Güven, C. ve Aktaşlı, İ. (2011). Türkiye?de Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapilan Doktora Tezlerinin Değerlendirilmesi ve Alana Katkıları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 391-410. Saracaloğlu, A. S. ve Dursun, F. (2010). Türkiye?de Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir Üniversitesi, Ayvalık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Makale Sunuşu
1
30
Diğer
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ