Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KAPSAYICI EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN FARKLILAŞTIRILMASI EPÖ679 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini açıklar.
2) kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlar.
3) kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanır
4) kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin bireysel farklılıkların zenginlik ve fırsat olarak görülmesini sağlayan kapsayıcılık kavramının, eğitim alanında nasıl bir işleve sahip olduğunu kavramak ve bireysel farklılıklara duyarlı biçimde öğretimin farklılaştırılmasını sağlayabilecek uygulamaları ortaya koyabilmeleri ve araştırmaları yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİDersin içeriğini, kapsayıcı eğitim ve farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı oluşturmaktadır. Bu kapsamda bireysel farklılıklar, dezavantajlı gruplar, kapsayıcı eğitim, farklılaştırılmış öğretim, kapsayıcı eğitim ve farklılaştırılmış öğretimin öğretime yansımaları, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları konuları derinleştirilerek ele alınacaktır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRock, M. L., Gregg, M, Ellis, E., & Gable, R. A. (2008). REACH: A framework for differentiating classroom instruction. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 52(2), 31-47.
Tomlinson, C. A., Brimijoin, K., & Narvaez, L. (2008). The differentiated school: Making revolutionary changes in teaching and learning. ASCD.
Tomlinson, C. A., & Cunningham-Eidson, C. (2003). Differentiation in practice: a resource guide for differentiating curriculum, grades K-5. ASCD.
Tomlinson, C. A., & Imbeau, M. B. (2010). Leading and managing a differentiated classroom. ASCD.
Tomlinson, C. A., & Moon, T. R. (2013). Assessment and student success in a differentiated classroom. ASCD.
Zoraloğlu, S., & Şahin, A. E. (2022). Teacher competencies for differentiated instruction approach. Cukurova University Journal of Education, 51(2), 1377-1416.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Örnek Olay Sunumu160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3      X  
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11    X   X  
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20