Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini açıklar. 2) kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlar. 3) kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanır 4) kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin bireysel farklılıkların zenginlik ve fırsat olarak görülmesini sağlayan kapsayıcılık kavramının, eğitim alanında nasıl bir işleve sahip olduğunu kavramak ve bireysel farklılıklara duyarlı biçimde öğretimin farklılaştırılmasını sağlayabilecek uygulamaları ortaya koyabilmeleri ve araştırmaları yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
Dersin içeriğini, kapsayıcı eğitim ve farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı oluşturmaktadır. Bu kapsamda bireysel farklılıklar, dezavantajlı gruplar, kapsayıcı eğitim, farklılaştırılmış öğretim, kapsayıcı eğitim ve farklılaştırılmış öğretimin öğretime yansımaları, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları konuları derinleştirilerek ele alınacaktır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Rock, M. L., Gregg, M, Ellis, E., & Gable, R. A. (2008). REACH: A framework for differentiating classroom instruction. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 52(2), 31-47. Tomlinson, C. A., Brimijoin, K., & Narvaez, L. (2008). The differentiated school: Making revolutionary changes in teaching and learning. ASCD. Tomlinson, C. A., & Cunningham-Eidson, C. (2003). Differentiation in practice: a resource guide for differentiating curriculum, grades K-5. ASCD. Tomlinson, C. A., & Imbeau, M. B. (2010). Leading and managing a differentiated classroom. ASCD. Tomlinson, C. A., & Moon, T. R. (2013). Assessment and student success in a differentiated classroom. ASCD. Zoraloğlu, S., & Şahin, A. E. (2022). Teacher competencies for differentiated instruction approach. Cukurova University Journal of Education, 51(2), 1377-1416.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
40
Örnek Olay Sunumu
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ