Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER EPÖ677 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde kullanır.
2) alanının öğretimine yönelik program dışı faaliyetler geliştirir.
3) farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBy dersi alan öğrenciler program dışı faaliyetlerin tanımı; program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı; program dışı faaliyet türleri; program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisi; program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme; program dışı faaliyetler ve bireysel gelişim (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel)konularında bilgi sahibi olarak bir program dışı etkinlik tasarlayabilir.
DERS İÇERİĞİProgram dışı faaliyetlerin tanımı; program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı; program dışı faaliyet türleri; program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisi; program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme; program dışı faaliyetler ve bireysel gelişim (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42.
Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13).
Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12.
Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72.
Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler.
Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87.
Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418.
Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7  X   X   X
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18  X   X   X
P19     
P20