Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) nitel araştırmalara ilişkin bir içgörü kazanır 2) nitel araştırma metotlarını kullanarak araştırma yapar 3) nitel araştırma ile ilgili ders sonunda bir öneri hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin Nitel araştırmaların felsefi ve kuramsal temellerini bir nitel araştırma sürecinde neler yapılacağı hakkinda bilgi ve beceri kazanması amaclanmaktadir. Bu kapsamda öğrencilerin nitel araştırma sürecini uygulamalı olarak deneyimlemeleri, verileri nitel araştırma standartlarına göre analiz etmeleri ve çalışmalarını raporlaştırmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
ilimsel Araştırma Paradigmaları Nitel Araştırmanın TemelleriNitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
2. Hafta
Nitel Araştırmanın Planlanması Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları Nitel Araştırma Sorusu Yazma Nitel Araştırmada Örneklem Seçimi, Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik Nitel Araştırmada Araştırmacı Davranışına İlişkin Bazı İlkeler, Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri. Görüşme Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. GözlemNitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. III. Dokuman, Nitel Araştırmalarda Veri Analizi, Durum. (Örnek Olay) çalışması
3. Hafta
Retrospektif ve introspektif araştırmalar, Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması, Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılmas
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Berg, B. L. (1998). Qualitative research methods for the social sciences. (3rd ed), Boston, MA: Allyn and Bacon. Bogdan, R.C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. (2nd ed.). Needham Heights, MA: Allyn and Bacon. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication. Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury Park, CA: Sage Publication. Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory, procedures and techniques, Thousand Oaks, CA: Sage Publication. Yin, R.K., Bateman, P.G., & Moore, G, B. (1983, September). Case studies and organizational innovation: Strengthening the connection. Washington, DC: COSMOS Cooperation. Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods. (2nd ed.). Thousand Oaks.CA: Sage Publication. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Proje
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ