Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NİTEL ARAŞTIRMA EPÖ676 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) nitel araştırmalara ilişkin bir içgörü kazanır
2) nitel araştırma metotlarını kullanarak araştırma yapar
3) nitel araştırma ile ilgili ders sonunda bir öneri hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin Nitel araştırmaların felsefi ve kuramsal temellerini bir nitel araştırma sürecinde neler yapılacağı hakkinda bilgi ve beceri kazanması amaclanmaktadir. Bu kapsamda öğrencilerin nitel araştırma sürecini uygulamalı olarak deneyimlemeleri, verileri nitel araştırma standartlarına göre analiz etmeleri ve çalışmalarını raporlaştırmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta ilimsel Araştırma Paradigmaları Nitel Araştırmanın TemelleriNitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
2. Hafta Nitel Araştırmanın Planlanması Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları Nitel Araştırma Sorusu Yazma Nitel Araştırmada Örneklem Seçimi, Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik Nitel Araştırmada Araştırmacı Davranışına İlişkin Bazı İlkeler, Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri. Görüşme Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. GözlemNitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. III. Dokuman, Nitel Araştırmalarda Veri Analizi, Durum. (Örnek Olay) çalışması
3. Hafta Retrospektif ve introspektif araştırmalar, Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması, Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılmas
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBerg, B. L. (1998). Qualitative research methods for the social sciences. (3rd ed),
Boston, MA: Allyn and Bacon.
Bogdan, R.C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: An
introduction to theory and methods. (2nd ed.). Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded
Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury
Park, CA: Sage Publication.
Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory,
procedures and techniques, Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
Yin, R.K., Bateman, P.G., & Moore, G, B. (1983, September). Case studies and
organizational innovation: Strengthening the connection. Washington, DC:
COSMOS Cooperation.
Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods. (2nd ed.). Thousand
Oaks.CA: Sage Publication.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5  X   X   X
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13  X   X   X
P14     
P15     
P16     
P17     
P18     
P19     
P20