Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Program değerlendirme sürecini açıklar 2) Program değerlendirme modelleri ile ilgili araştırma yapar 3) Bir eğitim orgramı değerlendirme faaliyetlerinin tüm süreçlerini yönetir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Eğitim programları: kuram ve tasarım
DERS TANIMI
Bu ders öğrencilerin eğitimde program değerlendirme süreç yaklaşım ve modelleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanmasını amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
Program değerlendirmenin temel kavramları. Hedef odaklı, yönetim odaklı, müşteri odaklı uzman odaklı zıt görüş odaklı, katılımcı odaklı gibi başlıca program değerlendirme yaklaşımlarının tartışılması. programlar arasındaki farklılıklar ve benzerlikler ve yaklaşımların kullanım alanları. İlgili alanda geliştirilmiş programların değerlendirilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Güven, B., & İleri, S. (2006). Program değerlendirme kavramı ve ilköğretimde program değerlendirme çalışmalarına kuramsal bir bakış. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1-2), 141-163. Klenowski, V. (2010). Curriculum evaluation: Approaches and methodologies.International Encyclopedia of Education. Elsevier Ltd. Demirel, Ö. (2002). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA. Eisner, Elliot. (2002). The educational imagination. (3rd Ed). Upper Saddle River, NJ:Merril/Prentice Hall
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ