Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar. 2) Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. 3) Değişkenleri kullanarak araştırmanın amacına uygun hipotez yazabilir. 4) Araştırmaya uygun olan veri toplama yöntemlerini kullanarak sahadan veri toplayabilir. 5) Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda varolan problemi çözmek için çözüm yolları geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve etik; nitel ve nicel araştırma yöntem ve
modelleri, bilimsel yöntemin aşamaları, araştırma süreci: problemin tanımlanması, örneklem, veri
toplama teknikleri, verilerin analizi, bulgular, yorum, tartışma, sonuç ve öneriler. Bilimsel araştırma ve
etik ilişkisi, bilimsel araştırma ile ilgili etik kurallar, bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar, bilimde etik
dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yollarını kazanmaları amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve etik; nitel ve nicel araştırma yöntem ve
2. Hafta
modelleri, bilimsel yöntemin aşamaları, araştırma süreci: problemin tanımlanması, örneklem, veri
3. Hafta
toplama teknikleri, verilerin analizi, bulgular, yorum, tartışma, sonuç ve öneriler. Bilimsel araştırma ve
4. Hafta
etik ilişkisi, bilimsel araştırma ile ilgili etik kurallar, bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar, bilimde etik
5. Hafta
dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yolları.
6. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Seyidoğlu, Halil (2016). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Geliştirilmiş 11. Baskı, İstanbul: Güzem. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Ankara: Seçkin. Coşkun, R. Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Güncellenmiş 9. Baskı, Ankara: Seçkin. Erdem, A. R. (2012). Bilim İnsanı Yetiştirmede Etik Eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2(1): 25-32, DOI: 10.5961/jhes.2012.030. Arda. B. (2001). Bilimsel Bilgi Üretiminde Yayın Etiği. Tıp dergi editörlerinin yayın etiği konusundaki görüşleri, II. Tıbbi Etik Kongresi Bildiri kitabı, Kapadokya 18-20 Ekim 2001, ss. 419-435.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sorun/Problem Çözme,Diğer,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Diğer
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ