Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİMSEL ARAŞITRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK EPÖ674 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar.
2) Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir.
3) Değişkenleri kullanarak araştırmanın amacına uygun hipotez yazabilir.
4) Araştırmaya uygun olan veri toplama yöntemlerini kullanarak sahadan veri toplayabilir.
5) Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda varolan problemi çözmek için çözüm yolları geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve etik; nitel ve nicel araştırma yöntem ve modelleri, bilimsel yöntemin aşamaları, araştırma süreci: problemin tanımlanması, örneklem, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulgular, yorum, tartışma, sonuç ve öneriler. Bilimsel araştırma ve etik ilişkisi, bilimsel araştırma ile ilgili etik kurallar, bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar, bilimde etik dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yollarını kazanmaları amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve etik; nitel ve nicel araştırma yöntem ve
2. Hafta modelleri, bilimsel yöntemin aşamaları, araştırma süreci: problemin tanımlanması, örneklem, veri
3. Hafta toplama teknikleri, verilerin analizi, bulgular, yorum, tartışma, sonuç ve öneriler. Bilimsel araştırma ve
4. Hafta etik ilişkisi, bilimsel araştırma ile ilgili etik kurallar, bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar, bilimde etik
5. Hafta dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yolları.
6. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSeyidoğlu, Halil (2016). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Geliştirilmiş 11. Baskı, İstanbul: Güzem. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Ankara: Seçkin. Coşkun, R. Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Güncellenmiş 9. Baskı, Ankara: Seçkin. Erdem, A. R. (2012). Bilim İnsanı Yetiştirmede Etik Eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2(1): 25-32, DOI: 10.5961/jhes.2012.030. Arda. B. (2001). Bilimsel Bilgi Üretiminde Yayın Etiği. Tıp dergi editörlerinin yayın etiği konusundaki görüşleri, II. Tıbbi Etik Kongresi Bildiri kitabı, Kapadokya 18-20 Ekim 2001, ss. 419-435.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSorun/Problem Çözme,Diğer,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Diğer160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20