Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretim tasarımını ve temel bileşenleri açıklayabilir 2) Öğretim tasarımının kuramsal temellerini belirtebilir. 3) Öğretim tasarımı modellerini bilir. 4) Öğretimdeki sorunlara, öğretim tasarımı ilkelerini kullanarak yeni çözümler getirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Öğretim tasarımı kavramını, tarihini, temel ilkelerini,
modellerini kavramak, temel ilkeleri ve modelleri kullanarak bir öğretim tasarımı geliştirmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriği öğretim tasarımının ilkeleri, modeller, öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramlar,Öğretim tasarımının kuramsal dayanakları,Program geliştirme ve öğretim tasarımı ilişkisi,Öğretim Tasarımı Basamakları
2. Hafta
3. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Morrison, G.R., Ross, S.R., Kemp, J.E. (2009). Designing Effective Instruction. John Wiley High Education Dick, W., Carry, L. Carey, J. O. (2005), The Systematic Design of Instruction, 6th Edition, MA, Boston: Allyn and Bacon. Smith P.L. Ragan T.,J.(1999). Instructional Design. New York: Wiley. Rothwell,W.J. Kazanas, H. C.(2008). Mastering the Instructional Design Process : A Systematic Approach, 2nd Ed.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ