Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) öğretim programına hedef yazabilir 2) öğretim programının içeriğini oluşturabilir 3) hedeflere uygun yöntem ve teknik kullanabilir 4) farklı program geliştirme modellerini kullanabilir 5) geliştirdiği programa yönelik değerlendirme araçları belirleyebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders farklı program geliştirme modellerini temel alarak öğrencilerin bir öğretim programı tasarlamasına yardımcı olacaktır.
DERS İÇERİĞİ
Dersin içeriği farklı program geliştirme modellerini temel alarak bir öğretim programı tasarlamak. Bu bağlamda, hedeflerin seçimi ve oluşturulması için uygulanan ilkeler, belirtke tablosunun oluşturulması yoluyla hedeflere göre konu içeriğinin seçimi ve organizasyonu. Öğrenci değerlendirme araçlarının geliştirilmesi ve öğretme öğrenme sürecinin tasarlanması ele alınacaktır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
McNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ornstein, A. C., & Behar, L. S. (Eds.). (1995). Contemporary issues in curriculum. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. Darling-Hammond L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs. John Wiley & Sons, Inc. Fry, H., S. Ketteridge, S. Marshall. (2003). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education Kogan Page Limited, Second Ed. Öğretim Elemanlarının Ders Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ