Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM PROGRAMLARI: KURAM VE TASARIM EPÖ672 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) öğretim programına hedef yazabilir
2) öğretim programının içeriğini oluşturabilir
3) hedeflere uygun yöntem ve teknik kullanabilir
4) farklı program geliştirme modellerini kullanabilir
5) geliştirdiği programa yönelik değerlendirme araçları belirleyebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu ders farklı program geliştirme modellerini temel alarak öğrencilerin bir öğretim programı tasarlamasına yardımcı olacaktır.
DERS İÇERİĞİDersin içeriği farklı program geliştirme modellerini temel alarak bir öğretim programı tasarlamak. Bu bağlamda, hedeflerin seçimi ve oluşturulması için uygulanan ilkeler, belirtke tablosunun oluşturulması yoluyla hedeflere göre konu içeriğinin seçimi ve organizasyonu. Öğrenci değerlendirme araçlarının geliştirilmesi ve öğretme öğrenme sürecinin tasarlanması ele alınacaktır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR McNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.
Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Ornstein, A. C., & Behar, L. S. (Eds.). (1995). Contemporary issues in curriculum. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
Darling-Hammond L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs. John Wiley & Sons, Inc.
Fry, H., S. Ketteridge, S. Marshall. (2003). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education Kogan Page Limited, Second Ed.
Öğretim Elemanlarının Ders Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9  X       X   X
P10         
P11         
P12  X   X      
P13        X   X
P14         
P15  X   X      
P16         
P17  X   X   X    
P18         
P19         
P20