Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramlar; program türleri ve yaklaşımları açıklar. 2) Program geliştirme sürecini temel kavramlar doğrultusunda uygular. 3) Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri doğrultusunda bir program oluşturur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
Program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramlar; program türleri ve yaklaşımlar; eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma).
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tanner, D., & Tanner, L. N. (1980). Curriculum development: Theory into practice (p. 30). New York: Macmillan.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
30
Makale Sunuşu
1
30
Diğer
1
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ