Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İNSAN KAYNAKLARI EPÖ667 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İKY ile ilgili kavramları tanımlar ve temel ilkelerini bilir.
2) İKY ve öğretmen istihdamı ilişkisini analiz eder.
3) İKY ve yönetici istihdam ilişkisini analiz eder.
4) İKY ile igili süreçleri bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin eğitimde insan kaynakları çerçevesinde eğitimde eğitim işgörenlerinin işe alınması, yetiştirilmesi, motive edilmesi, ücretlendirilmesi, geliştirilmesi, performansının değerlendirilmesi gibi konuları kazanması amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İnsan Kaynağı Yönetimi Nedir? Eğitimde İnsan Kaynakları Nelerdir?/Kimlerdir?
2. Hafta Eğitimde İnsan Kaynakları Nasıl Yetiştirilmektedir?
3. Hafta Öğretmen yetiştirme ve Öğretmenlerle ilgili olarak DPT Kalkınma Planlarında alınan kararlar ve yıllara göre değişimi Bugünkü Öğretmen yetiştirme modelleri nasıldır? Mevcut Durum
4. Hafta Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen ve Müfettiş yetiştirme modelleri nasıldır?
5. Hafta Öğretmenlerin işe alınması nasıl yapılmaktadır? (Devlet ve Özel)Müfettişler ve Yöneticiler nasıl yetiştirilmektedirler ve nasıl işe alınmaktadırlar.Dünyada ve Türkiye'deki örnekleri?
6. Hafta Öğretmenler Hizmet İçi eğitimle nasıl yetiştirilebilir?
7. Hafta Öğretmenlerin motive edilmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Öğretmenlerin, Müfettişlerin ve Yöneticilerin Performansları nasıl değerlendirilmelidir?
10. Hafta Öğretmenlerin, müfettişlerin ve yöneticilerin ücretlendirme politikaları nasıl olmalıdır? Ücret nedir? Ücretlendirme politikaları nelerdir?
11. Hafta Örgütsel davranış nedir? Kapsamı nelerdir? Öğretmenlerin örgütsel davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?
12. Hafta Öğretmenlerin Mesleki Kariyer yapma stratejileri nelerdir?
13. Hafta Emekliliğe Hazırlama nasıl olmalıdır?,Gelecekteki öğretmen yetiştirme modelleri nasıl olmalıdır?,
14. Hafta Geleceğin yöneticileri ve deneticileri nasıl olmalıdır?
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
Başaran, İ. E. (2007). Örgütsel Davranış, Ankara: Ekinoks.
Tortop, N. (1999). Personel Yönetimi.Yargı Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6    X   X  
P7      X  
P8       
P9       
P10    X   X   X
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20