Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEST GELİŞTİRME EPÖ662 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Halil Giray Berberoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Testin amacını ve kullanımını ifade eder,

2) Klinik, akademik ve eğitimsel testleri kullanır
3) Geçerlik ve güvenirliği açıklar

4) Özel amaç doğrultusunda bir testi kullanır

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKonu ve davranış analizi, madde yapma, madde redaksiyonu, madde istatistikleri, test istatistikleri, madde ve test istatistikleri arasındaki matematiksel ilişkiler, madde analizi, madde seçimi ve test formunun oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Psikolojik testlerin tarihçesi ve gelişimi
2. Hafta Test nedir. Nasıl geliştirilir.
3. Hafta Testlerin kullanımı ve değerlendirilmesi
4. Hafta Testlerdeki sosyal ve etik konular
5. Hafta Ölçmedeki istatistiksel kavramlar,
6. Hafta Merkezi yığılma ölçümleri, standart puanlar ve normlar,
7. Hafta Güvenirlik: güvenirliğin tanımı, güvenirliğin farklı metodları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Geçerlik: geçerliğin tanımı, bir testi geçerli kılan özellikler
10. Hafta Geçerlik türleri: Kriter, içerik ve yapı geçerliliği
11. Hafta Test puanlarının yorumlanması
12. Hafta Yetenek, başarı ve kişilik testler
13. Hafta Zeka testleri
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAnastasi, Anne; Urbina, Susana (1997). Psychological Testing. (7th ed.). New
Jersey: Prentice-Hall.
Weiner, Elliot, A.; Steward, Barbara, J. (1984). Assesing Individuals: Psychological
and Educational Tests and Measurements. Boston: Little, Brown and Company.
Özgüven, İbrahim, E. (2000). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1        X
P2       
P3       
P4       
P5      X   X
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13      X   X
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20