Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Testin amacını ve kullanımını ifade eder,
2) Klinik, akademik ve eğitimsel testleri kullanır 3) Geçerlik ve güvenirliği açıklar
4) Özel amaç doğrultusunda bir testi kullanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Konu ve davranış analizi, madde yapma, madde redaksiyonu, madde istatistikleri, test istatistikleri, madde ve test istatistikleri arasındaki matematiksel ilişkiler, madde analizi, madde seçimi ve test formunun oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Psikolojik testlerin tarihçesi ve gelişimi
2. Hafta
Test nedir. Nasıl geliştirilir.
3. Hafta
Testlerin kullanımı ve değerlendirilmesi
4. Hafta
Testlerdeki sosyal ve etik konular
5. Hafta
Ölçmedeki istatistiksel kavramlar,
6. Hafta
Merkezi yığılma ölçümleri, standart puanlar ve normlar,
7. Hafta
Güvenirlik: güvenirliğin tanımı, güvenirliğin farklı metodları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Geçerlik: geçerliğin tanımı, bir testi geçerli kılan özellikler
10. Hafta
Geçerlik türleri: Kriter, içerik ve yapı geçerliliği
11. Hafta
Test puanlarının yorumlanması
12. Hafta
Yetenek, başarı ve kişilik testler
13. Hafta
Zeka testleri
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Anastasi, Anne; Urbina, Susana (1997). Psychological Testing. (7th ed.). New Jersey: Prentice-Hall. Weiner, Elliot, A.; Steward, Barbara, J. (1984). Assesing Individuals: Psychological and Educational Tests and Measurements. Boston: Little, Brown and Company. Özgüven, İbrahim, E. (2000). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ