DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çeşitli mod ve makamlardaki ezgileri analiz eder, bu ezgilere eşlik yapabilir, yazacakları yapıtlarında kullanabilir ve doğaçlama yapabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çeşitli mod ve makamlardaki ezgilerin analiz edilmesi, bu ezgilere eşlik yapılması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Lydian modu ve Pençgah makamında uygulamalar; analiz, eşlikleme ve doğaçlama. | 2. Hafta | Lydian modu ve Pençgah makamı; | 3. Hafta | Saba makamı; | 4. Hafta | Saba makamı; | 5. Hafta | Ionian ve Mixolydian modu; | 6. Hafta | Rast makamı; | 7. Hafta | Ionian ve Mixolydian modu,Rast makamı; | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | İşlenen makamlar arasında modülasyonlar; | 10. Hafta | Aeolian modu ve Nihavend makamı; | 11. Hafta | Nikriz ve Karcığar makamları, modülasyonlar; | 12. Hafta | Nikriz, Karcığar ve Nihavend makamlar, modülasyonlar; | 13. Hafta | İşlenen makamlarda uygulamalar | 14. Hafta | İşlenen makamlarda uygulamalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Kemal İlerici. Modal Jazz 1,2 Ron Miller. Modal Jazz, Bill Dobbins. The Jazz Chord and Scale Handbook, Gary Keller. The Lydian Chromatic Concept of Total Organization for Improvisation, George Russell. Contemporary Styles, John Mehegan. Akkord Lexikon, Harald Banter. Standdardized Chord Symbol Notation, Carl Brant and Clinton Roemer |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 13 | 13 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Danışmanla Toplantı | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |