DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretim basamaklamasını bilir ve uygular 2) Öğretim yöntemlerini bilir ve uygular 3) Öğretim etkinliklerini yöntemlere uygun olarak planlar ve uygular 4) Grup ve konu özelliklerine göre öğretim yöntemlerini belirler ve uygular
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | SBB 547 Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri |
DERS TANIMI | Farklı gruplar üzerinde farklı öğretim yöntemleri uygulamaları |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Özel Öğretim yöntemlerinin kuramsal tekrarı | 2. Hafta | 2. Grup ve Konu özelliklerine göre yöntem seçiminde dikkat edilecekler | 3. Hafta | 3. Seçilmiş gruba özgü aşamalı sınıflamaya özgü kazanım yazma. | 4. Hafta | 4. Seçilmiş gruba özgü yöntemlere uygun öğretim etkinlikleri planlama | 5. Hafta | 5. Örnek ders gözlemi | 6. Hafta | 6. seçilmiş grupla ders uygulaması | 7. Hafta | 7. yöntemlere özgü makale inceleme | 8. Hafta | 8. Yarı-deneysel çalışma planlaması | 9. Hafta | 9. Deney grubu ders planı hazırlama | 10. Hafta | 10.Kontrol grubu ders planı hazırlama | 11. Hafta | 11. Öğretim uygulamaları | 12. Hafta | 12. Öğretim uygulamaları | 13. Hafta | 13. Çalışma Analizi | 14. Hafta | 14. Çalışma raporu değerlendirmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Capel,S. M. Leask and Turner, T. (1997) Learning To Teach ın The Secondary school.New York: Routledge 2. Wilgoose, Carl E. (1984)The Curriculum Physical Education. Englewood Cliffs: Prentice-Hall inc. 3. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill. 4. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara 5. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill. 6. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 4 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 90 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 90 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 10 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 12 | 96 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 189 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |