Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II SBB548 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim basamaklamasını bilir ve uygular
2) Öğretim yöntemlerini bilir ve uygular
3) Öğretim etkinliklerini yöntemlere uygun olarak planlar ve uygular
4) Grup ve konu özelliklerine göre öğretim yöntemlerini belirler ve uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERSBB 547 Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri
DERS TANIMIFarklı gruplar üzerinde farklı öğretim yöntemleri uygulamaları
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Özel Öğretim yöntemlerinin kuramsal tekrarı
2. Hafta 2. Grup ve Konu özelliklerine göre yöntem seçiminde dikkat edilecekler
3. Hafta 3. Seçilmiş gruba özgü aşamalı sınıflamaya özgü kazanım yazma.
4. Hafta 4. Seçilmiş gruba özgü yöntemlere uygun öğretim etkinlikleri planlama
5. Hafta 5. Örnek ders gözlemi
6. Hafta 6. seçilmiş grupla ders uygulaması
7. Hafta 7. yöntemlere özgü makale inceleme
8. Hafta 8. Yarı-deneysel çalışma planlaması
9. Hafta 9. Deney grubu ders planı hazırlama
10. Hafta 10.Kontrol grubu ders planı hazırlama
11. Hafta 11. Öğretim uygulamaları
12. Hafta 12. Öğretim uygulamaları
13. Hafta 13. Çalışma Analizi
14. Hafta 14. Çalışma raporu değerlendirmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Capel,S. M. Leask and Turner, T. (1997) Learning To Teach ın The Secondary school.New York: Routledge
2. Wilgoose, Carl E. (1984)The Curriculum Physical Education. Englewood Cliffs: Prentice-Hall inc.
3. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill.
4. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara
5. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill.
6. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik430
Proje130
Toplam(%)90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)90
Finalin Başarıya Oranı(%)10
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81296
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler31030
Toplam İş Yükü189
Toplam İş Yükü / 306,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X   X   X
P2      X   X
P3  X     X   X
P4      X   X
P5      X   X
P6      X   X
P7      X   X
P8      X   X
P9      X   X
P10      X   X