Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretim basamaklamasını bilir 2) Öğretim yöntemlerini bilir 3) Öğretim etkinliklerini yöntemlere uygun olarak planlar 4) Grup ve konu özelliklerine göre öğretim yöntemlerini belirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yoktur
DERS TANIMI
Bu ders, beden eğitimi ve spor dersi çerçevesinde öğretim basamaklaması, öğretim yöntemleri, gruba ve konuya göre yöntem seçimini kapsar
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Beden eğitimi ve Spor programının tanımı ve özellikleri
2. Hafta
Öğretim etkinliklerinin planlanması.
3. Hafta
Aşamalı sınıflamaya uygun kazanım yazma.
4. Hafta
Yöntem, method, stil, teknik tanımları.
5. Hafta
Öğrenci merkezli-öğretmen merkezli yaklaşımlar
6. Hafta
Komut yöntemi, Alıştırma yöntemi.
7. Hafta
İşbirliği / Eşli çalışma yöntemi, Kendini değerlendirme yöntemi.
8. Hafta
Katılım yöntemi, Yönlendirilmiş buluş yöntemi.
9. Hafta
Problem çözme yöntemi
10. Hafta
Kişisel program öğrencinin tasarımı, öğrencinin başlatması yöntemi.
11. Hafta
Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma.
12. Hafta
Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma.
13. Hafta
Mikro öğretim ve uygulamaları.
14. Hafta
Mikro öğretim ve uygulamaları.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Capel,S. M. Leask and Turner, T. (1997) Learning To Teach ın The Secondary school.New York: Routledge 2. Wilgoose, Carl E. (1984)The Curriculum Physical Education. Englewood Cliffs: Prentice-Hall inc. 3. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill. 4. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara 5. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill. 6. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.