Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I SBB547 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim basamaklamasını bilir
2) Öğretim yöntemlerini bilir
3) Öğretim etkinliklerini yöntemlere uygun olarak planlar
4) Grup ve konu özelliklerine göre öğretim yöntemlerini belirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyoktur
DERS TANIMIBu ders, beden eğitimi ve spor dersi çerçevesinde öğretim basamaklaması, öğretim yöntemleri, gruba ve konuya göre yöntem seçimini kapsar
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beden eğitimi ve Spor programının tanımı ve özellikleri
2. Hafta Öğretim etkinliklerinin planlanması.
3. Hafta Aşamalı sınıflamaya uygun kazanım yazma.
4. Hafta Yöntem, method, stil, teknik tanımları.
5. Hafta Öğrenci merkezli-öğretmen merkezli yaklaşımlar
6. Hafta Komut yöntemi, Alıştırma yöntemi.
7. Hafta İşbirliği / Eşli çalışma yöntemi, Kendini değerlendirme yöntemi.
8. Hafta Katılım yöntemi, Yönlendirilmiş buluş yöntemi.
9. Hafta Problem çözme yöntemi
10. Hafta Kişisel program öğrencinin tasarımı, öğrencinin başlatması yöntemi.
11. Hafta Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma.
12. Hafta Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma.
13. Hafta Mikro öğretim ve uygulamaları.
14. Hafta Mikro öğretim ve uygulamaları.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Capel,S. M. Leask and Turner, T. (1997) Learning To Teach ın The Secondary school.New York: Routledge
2. Wilgoose, Carl E. (1984)The Curriculum Physical Education. Englewood Cliffs: Prentice-Hall inc.
3. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill.
4. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara
5. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill.
6. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev140
Proje120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81296
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler31030
Toplam İş Yükü189
Toplam İş Yükü / 306,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X