Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UYGULAMALI SPOR PSİKOLOJİSİ SBB545 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uygulamalı spor psikolojisinin amacını ve yapısını değerlendirir ve tartışır
2) Psikolojik testlerden elde edilen verilerin analizini ve değerlendirmelerini yapar
3) Performansı arttırmak için gerekli olan psikolojik teknikleri öğrenir ve uygular
4) Spor psikolojisi terminolojisini kullanarak akıcı ve kapsamlı sözel sunumlar yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, spor psikolojisi teorilerinin yapısını uygulama alanında geliştirebilirler, spor psikolojisinde yer alan bazı anahtar becerileri (imgeleme, hedef belirleme, olumlu konuşma gibi) geliştirebilirler. Buna ek olarak psikolojik beceri antrenmanlarını spor ortamına uyarlayabilirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uygulamalı Spor Psikolojisine Giriş
2. Hafta Psikolojik Değerlendirme
3. Hafta Hedef Belirleme
4. Hafta Zihinsel İmgeleme
5. Hafta Antrenör Sporcu İlişkisi
6. Hafta Takım Bütünlüğü
7. Hafta Sporcuların Psikolojik Problemleri
8. Hafta Yeme Bozukluğu
9. Hafta Sakatlık
10. Hafta Madde Kullanımı
11. Hafta Kariyer Değişimi
12. Hafta Spor ve Egzersiz Psikolojisi: Literatür Okuma Ve Tartışma
13. Hafta Araştırma Projesi Geliştirmek
14. Hafta Araştırma Projesi Geliştirmek
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAndersen, M. (2000). Doing Sport Psychology. Champaign: IL: Human Kinetics.
Duda, J. L. (Ed). (1998). Advances in Sport and Exercise Psychology Measurement.
Morgantown, USA: Fitness Information Technology, Inc.
Gill, D. L. (2000). Psychological Dynamics of Sport and Exercise (2nd Edition). USA: Human Kinetics.
Hardy, L., Jones, G. & Gould, D. (1996). Understanding Psychological Preparation for Sport. Chichester,UK:Wiley.
Murphy, S. M. (1994). Sport psychology interventions. Champaign: IL: Human Fitness Information Technology
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje150
Örnek Olay Sunumu120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık11212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi41248
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler41664
Toplam İş Yükü188
Toplam İş Yükü / 306,26
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X