Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SPOR PSİKOLOJİSİNDE İLERİ KONULAR SBB544 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Sinem Hazır Aytar
Doçent Doktor Atahan Altıntaş
Doktor Öğretim Üyesi Funda Akcan Amca
Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Spor psikolojisi ile ilgili temel kavram ve teorileri öğrenir
2) Spor ortamındaki insan davranışlarını açıklamak için kullanılan temel teoriler ile ilgili bilgileri geliştirir
3) Spor psikolojisi literatürü ile ilgili bilgi sahibi olur
4) Spor psikolojisindeki yeni yaklaşımları öğrenir
5) Spor psikolojisi ile ilgili bildiri sunar
6) Bilimsel yazılara eleştirel bir şekilde bakar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, spor psikolojisi ilgili temel kavramları öğrenebilir, spor psikolojisinin spor bilimleri alanındaki yerini ve işlevini anlayabilir, spor psikolojisi literatürü hakkında bilgi sahibi olabilir, spor psikolojisinde yer alan yeni yaklaşımları öğrenir, bilimsel çalışmalara eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temeli ve Tarihçesi
2. Hafta Sporda Güdülenme
3. Hafta Sporda Kaygı, Uyarılmışlık ve Stres
4. Hafta Makale Tartışma
5. Hafta Kişilik ve Spor
6. Hafta Psikolojik Beceri Antrenmanına Giriş
7. Hafta Psikolojik Beceri Antrenmanları
8. Hafta Spor Sakatlıkları Psikolojisi
9. Hafta Makale
10. Hafta Öğrenci Sunum
11. Hafta Öğrenci Sunum
12. Hafta Araştırma Projesi Geliştirme
13. Hafta Araştırma Projesi Geliştirme
14. Hafta Araştırma Projesi Geliştirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCox. R. H. (2002). Sport psychology: Concepts and applications. (5th ed.). Boston, MA: McGraw Hill.
Gill, D. L. (2000). Psychological dynamics of sport and exercise. (2nd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
Horn, T. S. (1992). Advances in Sport Psychology. Illinois: Human Kinetics Publishers.
Weinberg, R. & Gould, D. (1999). Foundations of sport and exercise psychology. (2nd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
Williams, J. M. (Ed.). (2001). Applied sport psychology: Personal growth to peak performance. Mountain View, CA: Mayfield Publishing Company.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje150
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık11212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi41040
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler41664
Toplam İş Yükü179
Toplam İş Yükü / 305,96
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2    X   X   X   X   X
P3  X     X     X   X
P4  X   X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X
P6  X   X     X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X   X