DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Hazır Aytar Doçent Doktor Atahan Altıntaş Doktor Öğretim Üyesi Funda Akcan Amca Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Spor psikolojisi ile ilgili temel kavram ve teorileri öğrenir 2) Spor ortamındaki insan davranışlarını açıklamak için kullanılan temel teoriler ile ilgili bilgileri geliştirir 3) Spor psikolojisi literatürü ile ilgili bilgi sahibi olur 4) Spor psikolojisindeki yeni yaklaşımları öğrenir 5) Spor psikolojisi ile ilgili bildiri sunar 6) Bilimsel yazılara eleştirel bir şekilde bakar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler, spor psikolojisi ilgili temel kavramları öğrenebilir, spor psikolojisinin spor bilimleri alanındaki yerini ve işlevini anlayabilir, spor psikolojisi literatürü hakkında bilgi sahibi olabilir, spor psikolojisinde yer alan yeni yaklaşımları öğrenir, bilimsel çalışmalara eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşabilir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temeli ve Tarihçesi | 2. Hafta | Sporda Güdülenme | 3. Hafta | Sporda Kaygı, Uyarılmışlık ve Stres | 4. Hafta | Makale Tartışma | 5. Hafta | Kişilik ve Spor | 6. Hafta | Psikolojik Beceri Antrenmanına Giriş | 7. Hafta | Psikolojik Beceri Antrenmanları | 8. Hafta | Spor Sakatlıkları Psikolojisi | 9. Hafta | Makale | 10. Hafta | Öğrenci Sunum | 11. Hafta | Öğrenci Sunum | 12. Hafta | Araştırma Projesi Geliştirme | 13. Hafta | Araştırma Projesi Geliştirme | 14. Hafta | Araştırma Projesi Geliştirme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Cox. R. H. (2002). Sport psychology: Concepts and applications. (5th ed.). Boston, MA: McGraw Hill. Gill, D. L. (2000). Psychological dynamics of sport and exercise. (2nd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics. Horn, T. S. (1992). Advances in Sport Psychology. Illinois: Human Kinetics Publishers. Weinberg, R. & Gould, D. (1999). Foundations of sport and exercise psychology. (2nd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics. Williams, J. M. (Ed.). (2001). Applied sport psychology: Personal growth to peak performance. Mountain View, CA: Mayfield Publishing Company.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Proje | 1 | 50 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 12 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 10 | 40 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 4 | 16 | 64 | Toplam İş Yükü | | | 179 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |