Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGELLİ BİREYLERDE SINIFLAMA SBB539 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özürlülük, engellilik ve bozukluk tanımlarını ve ayrımlarını bilir.
2) Engel çeşitlerini ve kişilerde yarattığı fiziksel ve sosyal farklılıkları bilir.
3) Uluslar arası engelli sınıflama sistemini bilir.
4) Spor karşılaşmalarına göre engelli sınıflamalarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, özürlülük, bozukluk, engellilik tanımları ve ayrımları, engel çeşitleri ve fonksiyonlara göre Uluslararası Sınıflama Sistemi (ICF)'ni kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özürlülük, bozukluk ve engellilik tanımları, ayrımları ve Türkiye'de ki algılanışı
2. Hafta Eğitimsel ve tıbbi engellilik sınıflamaları
3. Hafta ICF'ye göre engellilik sınıflamaları
4. Hafta Engellilik sınıflamalarının iş, spor ve sosyal hayat açısından gerekliliği
5. Hafta Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları
6. Hafta Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları
7. Hafta Vize
8. Hafta Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları
9. Hafta Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları
10. Hafta Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarında sınıflamaların incelenmesi
11. Hafta Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarında sınıflamaların incelenmesi
12. Hafta Proje sunumları
13. Hafta Proje Sunumları
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara.
Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation.
Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
Articles About Classifications

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81296
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler31030
Toplam İş Yükü189
Toplam İş Yükü / 306,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X  
P3      X  
P4      X   X
P5      X   X
P6       
P7        X
P8      X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X