DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özürlülük, engellilik ve bozukluk tanımlarını ve ayrımlarını bilir. 2) Engel çeşitlerini ve kişilerde yarattığı fiziksel ve sosyal farklılıkları bilir. 3) Uluslar arası engelli sınıflama sistemini bilir. 4) Spor karşılaşmalarına göre engelli sınıflamalarını bilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, özürlülük, bozukluk, engellilik tanımları ve ayrımları, engel çeşitleri ve fonksiyonlara göre Uluslararası Sınıflama Sistemi (ICF)'ni kapsar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Özürlülük, bozukluk ve engellilik tanımları, ayrımları ve Türkiye'de ki algılanışı | 2. Hafta | Eğitimsel ve tıbbi engellilik sınıflamaları | 3. Hafta | ICF'ye göre engellilik sınıflamaları | 4. Hafta | Engellilik sınıflamalarının iş, spor ve sosyal hayat açısından gerekliliği | 5. Hafta | Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları | 6. Hafta | Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları | 7. Hafta | Vize | 8. Hafta | Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları | 9. Hafta | Spor branşlarına göre engellilik sınıflamaları | 10. Hafta | Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarında sınıflamaların incelenmesi | 11. Hafta | Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarında sınıflamaların incelenmesi | 12. Hafta | Proje sunumları | 13. Hafta | Proje Sunumları | 14. Hafta | Proje Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Özer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara. Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation. Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara. Articles About Classifications
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 12 | 96 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 189 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |