Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Beden Eğitimi ve Sporun amacını bilir ve tanımlar. 2) Program geliştirme ile ilgili kavramları bilir. 3) Program geliştirme süreçlerini bilir ve amaca yönelik çalışmaları planlar. 4) Program geliştirmede hedef, içerik ve amaç belirleme sürecini bilir ve uygular. 5) Öğretme-Öğrenme süreçlerinin Geliştirilmesi bilir. 6) Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme süreçlerini bilir ve uygular. 7) Beden eğitimi ve spor eğitiminde teknoloji kullanımını bilir ve uygular. 8) Beden eğitimi ve sporda program geliştirme çalışmalarını uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, eğitimde program geliştirmenin temel kavram ve kuramları üzerinden beden eğitimi ve spor programlarının sistematik ve çağdaş bir biçimde geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Beden Eğitimi ve Sporun amacı ve uygulama örnekleri
2. Hafta
Eğitim sistemi içerisinde kademelere göre Beden eğitimi ve spor öğretimi
3. Hafta
Beden eğitimi ve spor alanında program geliştirmeye yol açan faktörler
4. Hafta
Beden Eğitimi ve Spor Alanında Program Geliştirme Çalışmaları
5. Hafta
Uluslar arası örnek çalışmalar ve projeler
6. Hafta
Program geliştirme süreci
7. Hafta
Hedef, içerik ve amaç belirleme süreci
8. Hafta
Öğretme-öğrenme süreçlerinin geliştirilmesi
9. Hafta
Ölçme ve değerlendirme teknikleri
10. Hafta
Tesislerin yönetimi ve işletilmesi
11. Hafta
Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme
12. Hafta
Proje uygulama
13. Hafta
Proje uygulama
14. Hafta
Proje sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Jim Stiehl, Teaching Physical Activity humankinetics Katherine T.,Physical Education Methods for Elemantary Teachers, humankinetics 2. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill. 3. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara 4. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill. 5. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.