Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME SBB533 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Beden Eğitimi ve Sporun amacını bilir ve tanımlar.
2) Program geliştirme ile ilgili kavramları bilir.
3) Program geliştirme süreçlerini bilir ve amaca yönelik çalışmaları planlar.
4) Program geliştirmede hedef, içerik ve amaç belirleme sürecini bilir ve uygular.
5) Öğretme-Öğrenme süreçlerinin Geliştirilmesi bilir.
6) Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme süreçlerini bilir ve uygular.
7) Beden eğitimi ve spor eğitiminde teknoloji kullanımını bilir ve uygular.
8) Beden eğitimi ve sporda program geliştirme çalışmalarını uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, eğitimde program geliştirmenin temel kavram ve kuramları üzerinden beden eğitimi ve spor programlarının sistematik ve çağdaş bir biçimde geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun amacı ve uygulama örnekleri
2. Hafta Eğitim sistemi içerisinde kademelere göre Beden eğitimi ve spor öğretimi
3. Hafta Beden eğitimi ve spor alanında program geliştirmeye yol açan faktörler
4. Hafta Beden Eğitimi ve Spor Alanında Program Geliştirme Çalışmaları
5. Hafta Uluslar arası örnek çalışmalar ve projeler
6. Hafta Program geliştirme süreci
7. Hafta Hedef, içerik ve amaç belirleme süreci
8. Hafta Öğretme-öğrenme süreçlerinin geliştirilmesi
9. Hafta Ölçme ve değerlendirme teknikleri
10. Hafta Tesislerin yönetimi ve işletilmesi
11. Hafta Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme
12. Hafta Proje uygulama
13. Hafta Proje uygulama
14. Hafta Proje sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Jim Stiehl, Teaching Physical Activity humankinetics
Katherine T.,Physical Education Methods for Elemantary Teachers, humankinetics
2. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill.
3. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara
4. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill.
5. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81296
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler31030
Toplam İş Yükü189
Toplam İş Yükü / 306,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1          X     X  
P2               
P3               
P4  X   X       X   X   X  
P5               
P6               
P7      X   X        
P8  X   X   X       X   X   X
P9  X   X   X       X   X   X
P10