DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Terapötik rekreasyon kavramını bilir ve açıklar. 2) Rekreasyonun insan rahatsızlıklarını nasıl giderebileceğini bilir ve açıklar. 3) İyileştirme amaçlı rekreasyon ilkelerini bilir ve açıklar. 4) İyileştirme amaçlı rekreasyon araç ve yöntemlerini bilir. 5) Rekreasyonel faaliyetlerin iyileştirme amaçlı kullanılması yaklaşımlarını bilir ve tartışır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Terapatik rekreasyonun tarihsel tekrarı ve gelecekteki görünümü ve özel gruplar için kullanılan görüşme tekniklerinin belirlenmesi. Terapatik rekreasyon hizmetlerinde kullanılan terminoloji ve destek sistemleri. Başta program tasarımı ve değerlendirme olmak üzere diğer terapatik rekreasyon metotlarının uygulanması. Farklı terapatik rekreasyon ortamlarında kullanılan araç ve teknikler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Terapötik Kavramı | 2. Hafta | Rekreasyon ve Terapötik Kullanımı | 3. Hafta | Terapötik Rekreasyonun Tarihsel Gelişimi | 4. Hafta | Günümüzde Terapötik Rekreasyon | 5. Hafta | Terapötik Rekreasyon Uygulamaları | 6. Hafta | Terapötik Rekreasyon Uygulamaları | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Özel Gruplar için Terapötik Rekreasyon | 9. Hafta | Terapötik Rekreasyonun Geleceği | 10. Hafta | Terapötik Rekreasyon ve Kültür | 11. Hafta | Öğrenci Proje Sunumları | 12. Hafta | Öğrenci Proje Sunumları | 13. Hafta | Öğrenci Proje Sunumları | 14. Hafta | Özel Gruplar için Terapötik Rekreasyon |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Masters, L. F., Mori, A. & Lange, E. K. (1983). Adapted Physical Education. Aspen Publication, London. Austin, D. R. & Crawford, M. E. (2001). Therapeutic Recreation. Allyn and Bacon, New York. Stumbo, N. J., & Peterson, C. A. (2004). Therapeutic Recreation Program Design: Principles and Procedures (4th ed.). Benjamin Cummings, San Francisco. Konuya ilişkin seçilmiş makaleler
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 12 | 96 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 189 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |