Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TERAPATİK REKREASYON SBB526 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Terapötik rekreasyon kavramını bilir ve açıklar.
2) Rekreasyonun insan rahatsızlıklarını nasıl giderebileceğini bilir ve açıklar.
3) İyileştirme amaçlı rekreasyon ilkelerini bilir ve açıklar.
4) İyileştirme amaçlı rekreasyon araç ve yöntemlerini bilir.
5) Rekreasyonel faaliyetlerin iyileştirme amaçlı kullanılması yaklaşımlarını bilir ve tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITerapatik rekreasyonun tarihsel tekrarı ve gelecekteki görünümü ve özel gruplar için kullanılan görüşme tekniklerinin belirlenmesi. Terapatik rekreasyon hizmetlerinde kullanılan terminoloji ve destek sistemleri. Başta program tasarımı ve değerlendirme olmak üzere diğer terapatik rekreasyon metotlarının uygulanması. Farklı terapatik rekreasyon ortamlarında kullanılan araç ve teknikler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Terapötik Kavramı
2. Hafta Rekreasyon ve Terapötik Kullanımı
3. Hafta Terapötik Rekreasyonun Tarihsel Gelişimi
4. Hafta Günümüzde Terapötik Rekreasyon
5. Hafta Terapötik Rekreasyon Uygulamaları
6. Hafta Terapötik Rekreasyon Uygulamaları
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Özel Gruplar için Terapötik Rekreasyon
9. Hafta Terapötik Rekreasyonun Geleceği
10. Hafta Terapötik Rekreasyon ve Kültür
11. Hafta Öğrenci Proje Sunumları
12. Hafta Öğrenci Proje Sunumları
13. Hafta Öğrenci Proje Sunumları
14. Hafta Özel Gruplar için Terapötik Rekreasyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMasters, L. F., Mori, A. & Lange, E. K. (1983). Adapted Physical Education. Aspen Publication, London.
Austin, D. R. & Crawford, M. E. (2001). Therapeutic Recreation. Allyn and Bacon, New York.
Stumbo, N. J., & Peterson, C. A. (2004). Therapeutic Recreation Program Design: Principles and Procedures (4th ed.). Benjamin Cummings, San Francisco.
Konuya ilişkin seçilmiş makaleler

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81296
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler31030
Toplam İş Yükü189
Toplam İş Yükü / 306,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X     X    
P3    X     X   X
P4  X       X  
P5    X     X  
P6    X      
P7  X        
P8    X      
P9  X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X