Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Rekreasyon faaliyetlerini özelliklerini bilir ve açıklar. 2) Rekreasyon faaliyetlerini sınıflandırır ve tanımlar. 3) Her bir rekreasyon faaliyeti için gereksinim duyulan alan özelliklerini bilir ve açıklar. 4) Rekreasyon planlamasının aşamalarını ve planlamanın temel ilkelerini bilir. 5) Rekreasyon faaliyetleri organizasyonuna ilişkin temel kavramları bilir ve açıklar. 6) Rekreasyon alan faaliyetlerinin yönetilmesine ilişkin yaklaşımları bilir ve tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Rekreasyon alan ve faaliyetlerinin tanımlanması ve sınıflandırılması, rekreasyon planlama ilkeleri ve aşamalarının belirlenmesi ve programlamada etkin olan faktörlerin tanımlanması, rekreatif faaliyetlerin organizasyonu ve yönetimi ilkeleri ve karşılaşılan zorluklar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Rekreasyon Faaliyetleri
2. Hafta
Rekreatif Etkinlikler
3. Hafta
Rekreasyon ve Alan İlişkisi
4. Hafta
Rekreasyon Alanı Planlama İlkeleri
5. Hafta
Temel Rekreasyon Faaliyeti Tipleri
6. Hafta
Kapalı Alanda Rekreasyon Faaliyetleri
7. Hafta
Açık Alanda Rekreasyon Faaliyetleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Serbest Zaman Faaliyetleri
10. Hafta
Spor Faaliyetleri
11. Hafta
Terapötik Rekreasyon Uygulama Alanları
12. Hafta
Rekreasyon Faaliyetlerinin Organizasyonu
13. Hafta
Rekreasyon Alan Planlamasında Ergonomi
14. Hafta
Kültür ve Rekreasyon Alanı İlişkisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cordes, Kathleen A. & İbrahim, Hilmi (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill. Hacıoğlu, Necdet, Gökdeniz, Ayhan & Dinç, Yakup (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. Karaküçük, Suat (2005). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme (5. Baskı), Gazi, Kitabevi, Ankara Plummer Ryan (2008). Outdoor Recreation: An Introduction, Routledge, Boston. Moore R. L. & Driver B. L. (2005). Introduction to Outdoor Recreation: Providing and Managing Natural Resource Based Opportunities, Venture Pub., State College, Pa. Konuya ilişkin seçilmiş makaleler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
6
6
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
7
91
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
16
32
Toplam İş Yükü
191
Toplam İş Yükü / 30
6,36
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ