Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EGZERSİZ PSİKOLOJİSİNDE İLERİ KONULAR SBB519 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Atahan Altıntaş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Egzersiz davranışı modellerini ve temel kavramları öğrenir
2) Egzersiz psikolojisi literatürü hakkında bilgi edinir
3) Egzersiz psikolojisi alanındaki yeni yaklaşımları öğrenir
4) Egzersiz psikolojisi ile ilişkili çalışma sunar
5) Bilimsel yazılara eleştirel bir şekilde bakar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, egzersiz davranışı teorilerini anlayabilir ve uygulamada kullanabilir, literatürde yer alan çalışmaları değerlendirerek pratik olarak egzersiz ortamında kullanabilir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Egzersiz Psikolojisi Kapsamı, Egzersiz Davranışı Modelleri ve Teorileri.
2. Hafta Egzersiz Psikolojisi Kapsamı, Egzersiz Davranışı Modelleri ve Teorileri.
3. Hafta Egzersiz Psikolojisi Kapsamı, Egzersiz Davranışı Modelleri ve Teorileri.
4. Hafta Egzersiz Bağlılığı Egzersiz Davranışında Motivasyonel Etkenler.
5. Hafta Egzersiz Bağlılığı, Egzersiz Bağlılığını Arttırmak İçin Stratejiler.
6. Hafta Egzersiz Bağlılığı, Egzersiz Bağlılığını Arttırmak İçin Stratejiler.
7. Hafta Egzersiz Bağlılığı, Egzersiz Davranışında Motivasyonel Etkenler.
8. Hafta Egzersiz Bağlılığı, Egzersiz Bağlılığını Arttırmak İçin Stratejiler.
9. Hafta Egzersiz ve Psikolojik Zindelik, Psikolojik Değişiklikler ve Egzersiz Mekanizmaları.
10. Hafta Fiziksel Aktiviteye Katılımı Arttırma Stratejileri.
11. Hafta Egzersiz Psikolojisi Literatürünü Okumak ve Tartışmak.
12. Hafta Sunumlar
13. Hafta Araştırma Projesi Geliştirmek
14. Hafta Araştırma Projesi Geliştirmek
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBiddle, S. & Mutrie, N. (1991). Psychology of Physical Activity and Exercise. London: Springer - Verlag.
Hagger, M. & Chatzisarantis, N. (2005). The Social Psychology of Exercise and Sport. Glasgow: Mc Graw Hill Company
Leith, L. M. (1994). Foundations of Exercise and Mental Health. Morgantown: Fitness Information Technology.
Buckworth, J. & Dishman, R. K. (2002). Exercise Psychology. Illinois Champaign: Human Kinetics.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev150
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav3618
Kısa Sınavlara hazırlık21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi21020
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler41664
Toplam İş Yükü184
Toplam İş Yükü / 306,13
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4    X   X   X   X
P5  X   X   X   X  
P6  X       X  
P7    X   X   X  
P8  X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X