Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DAYANAKLILIĞIN FİZYOLOJİK TEMELLERİ SBB512 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Sinem Hazır Aytar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dayanıklılığın fizyolojik temellerini bilir ve anlar
2) Dayanıklılığı etkileyen faktörleri bilir ve anlar
3) Dayanıklılık antrenmanlarına uyumu bilir ve anlar
4) Dayanıklılıkta cinsiyet ve yaş farklılıklarını bilir ve anlar
5) Farklı gruplarda dayanıklılık özelliklerini bilir ve anlar
6) Farklı dayanıklılık sporlarını ve fizyolojisini bilir ve anlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI Dayanıklılığın fizyolojisinin tüm sistemler ele alınarak incelenmesi, cinsiyet farklılıkları, dayanıklılık antrenmanlarının etkileri ve vücudun gösterdiği uyum, çocuk ve yaşlılarda dayanıklılık, farklı dayanıklılık sporları ve fizyolojisi ile dayanıklılığın fizyolojisini, etkileyen faktörleri ile farklı gruplarda dayanıklılık antrenmanlarını öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dayanıklılığın fizyolojik temelleri
2. Hafta Dayanıklılığın fizyolojik temelleri
3. Hafta Solunum sistemi ve dayanıklılık
4. Hafta Dolaşım sistemi ve dayanıklılık
5. Hafta Hormonal sistem ve dayanıklılık
6. Hafta Dayanıklılıkta kassal etmenler
7. Hafta Dayanıklılık ve yorgunluk mekanizmaları
8. Hafta Farklı dayanıklılık antrenman yöntemleri
9. Hafta Dayanıklılıkta cinsiyet ve yaş farklılıkları
10. Hafta Farklı gruplarda dayanıklılık özellikleri
11. Hafta Dayanıklılığın ölçülmesi ve değerlendirilmesi
12. Hafta Dayanıklılığın ölçülmesi ve değerlendirilmesi
13. Hafta Proje sunum
14. Hafta Proje sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Bompa, TO. (1999) Periodization: Theory and Methodology of Training. Human Kinetics, Champaing, IL
2. Shephard, RJ & Astrand, PO. (1992) Endurance in Sport. Blackwell Scientific Publications.
3. Astrand, PO, Rodahl, K, Dahl, HA & Stromme, SB. (2003) Textbook of Work Physiology: Physiological Bases of Exercise. Human Kinetics, Champaing, IL.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16565
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü193
Toplam İş Yükü / 306,43
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X     X
P2  X   X   X     X   X
P3  X   X   X   X   X   X
P4      X   X   X   X
P5      X   X    
P6  X   X   X      
P7    X        
P8  X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X   X