Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANTRENMAN VE HAREKET BİLGİSİNDE İLERİ KONULAR SBB510 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Sinem Hazır Aytar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Antrenman bilgisinin temel kuramlarını bilir ve anlar
2) Antrenman ve hareket bilgisinin temel ilkelerini bilir ve anlar
3) Şiddet, kapsam ve sıklık arasındaki ilişkiyi anlar
4) Yüklenme ve toparlanma arasındaki ilişkiyi anlar
5) Biyomotor özelliklerin periyotlamasını anlar ve uygular
6) Antrenman ve hareket bilgisiyle ilgili bir araştırma planlar ve uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAntrenmanın temel ilkeleri, yüklenmenin organizma üzerindeki etkileri, antrenman ve planlama kuramları, toparlanma, yorgunluk ile farklı antrenman yaklaşımları ile antrenman bilgisinin temel ilkelerini, antrenman ve yüklenme ilişkisini, planlama ve periyotlama süreçlerini, toparlanma ve yorgunluk ilişkisini öğrenir. Ayrıca biyomotor özelliklerinin geliştirilmesindeki farklı antrenman yaklaşımlarını öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Antrenman kuramı ve ilkeleri
2. Hafta Antrenman değişkenleri
3. Hafta Antrenman değişkenleri
4. Hafta Antrenmanda yüklenme ve adaptasyon
5. Hafta Yorgunluk mekanizmaları
6. Hafta Kuvvet antrenmanının planlanması ve periyotlaması
7. Hafta Sürat, Çeviklik ve Çabukluk antrenmanı
8. Hafta Dayanıklılık antrenmanı
9. Hafta Hazırlık dönemi antrenmanı planlanması ve uygulamaları
10. Hafta Güncel antrenman uygulamaları
11. Hafta Farklı antrenman yaklaşımları
12. Hafta Farklı antrenman yaklaşımları
13. Hafta Proje sunum
14. Hafta Proje sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Açıkada, C.(2018)Antrenman Bilimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
2. Bompa, TO. (1999)Periodization: Theory and Methodology of Training. Human Kinetics, Champaing, IL
3. Baechle, RT & Earle, RW (2008)Essentials of Strength Training and Conditioning.
4. Reiman, M. P., & Manske, R. C. (2009)Functional testing in human performance. Human kinetics.
5. Brown, L., & Ferrigno, V. (2018)Sürat, Çeviklik, Çabukluk Antrenmanı. Spor yayınevi ve kitabevi.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16565
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler155
Toplam İş Yükü198
Toplam İş Yükü / 306,6
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3    X   X   X   X   X
P4  X     X       X
P5    X   X   X     X
P6  X   X   X   X    
P7    X         X
P8    X     X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X   X