DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Hazır Aytar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fiziksel uygunluk parametrelerini ve etkileyen faktörleri bilir ve anlar 2) Laboratuar ve alan testlerini bilir, uygular ve sonuçlarını yorumlar 3) Sporculara kondisyon antrenmanı çıkartmayı bilir ve oluşturur 4) Sedanter bireylere egzersiz reçetesi çıkartmayı bilir ve oluşturur 5) Farklı gruplarda fiziksel uygunluk değerlendirmesini bilir ve yapabilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler fiziksel uygunlukla ilgili kavramları, fiziksel uygunluk parametrelerini ve onları etkileyen faktörleri öğrenir. Performansın değerlendirilmesi için kullanılan laboratuar ve alan testlerini öğrenerek sedanter bireylere egzersiz reçetesi oluşturmayı ve sporculara ise antrenman programı oluşturmayı öğrenir. Ayrıca çocuk, yaşlı ve kadınlarda fiziksel uygunluğun değerlendirilmesini de öğrenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fiziksel uygunluk değerlendirmesi: Genel prensipler | 2. Hafta | Egzersiz testi seçimi ve uygulama prensipleri | 3. Hafta | Aerobik uygunluğun değerlendirilmesi ve programlaması | 4. Hafta | Aerobik uygunluğun değerlendirilmesi ve programlaması | 5. Hafta | Kassal uygunluğun değerlendirilmesi ve programlaması | 6. Hafta | Kassal uygunluğun değerlendirilmesi ve programlaması | 7. Hafta | Esnekliğin değerlendirilmesi ve programlaması | 8. Hafta | Vücut komposizyonunun değerlendirilmesi ve kilo kontrolü ve vücut komposizyonu programlaması | 9. Hafta | Vücut komposizyonunun değerlendirilmesi ve kilo kontrolü ve vücut komposizyonu programlaması | 10. Hafta | Anaerobik uygunluğun değerlendirilmesi ve programlaması | 11. Hafta | Anaerobik uygunluğun değerlendirilmesi ve programlaması | 12. Hafta | Proje sunum | 13. Hafta | Proje sunum | 14. Hafta | Proje sunum |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Heyward, VH (1998) Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription. Human Kinetics, Champaing, IL 2. Baechle, RT & Earle, RW (2008) Essentials of Strength Training and Conditioning. Human Kinetics, Champaing, IL 3. MacDougall, JD, Wenger, HA & Gren HJ (1991) Physiological Testing of the High-Performance Athlete Human Kinetics, Champaing, IL
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 10 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 5 | 5 | Toplam İş Yükü | | | 191 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,36 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |