Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştirel bir bakış açısı geliştirir, güncel gelişmeleri farklı bakış açılarından sorgular. 2) Vaka analizleri sayesinde küresel bakış açısını öğrenir. 3) Düşmancıl ve fobik davranışta toplumun, siyasetin, eğitimin, medyanın sorumluluğunu kavrar. 4) "Farklıya" bakışla birlikte, kendi öz muhasebesini ve öz eleştirisini yapar, davranış değişikliğine gider.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Özel olarak Avrupa'da, genel olarak tüm dünyada evrensel, "yüksek" değerler yükselişe geçmiş gibi bir izlenim bırakırken, aynı zamanda yabancı düşmanlığı (yabancı olan insanlardan korkma, düşman olarak görme) ve İslamofobi (Müslümanlardan korkma, düşman olarak görme) özellikle 11 Eylül 2001 saldırılarından sonra ciddi bir artış göstermektedir. Bu derste Samuel Huntington'un "medeniyetler çatışması" tezinin yarattığı etkilere de yer verilecektir. Özellikle de Avrupa Birliği'nde yabancı düşmanlığının ve İslamofobinin nasıl ve neden artış gösterdiği, önlenmesi yönünde hangi çalışmaların yürütüldüğü konuları işlenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanımlar - Yabancı Düşmanlığı Nedir? İslamofobi Nedir?
2. Hafta
Teorik Altyapı: Realizm, Liberalizm ve İnşacılık Kuramı
3. Hafta
Siyasetin Sorumluluğu I: Aşırı Sağın Yükselişi
4. Hafta
Siyasetin Sorumluluğu II: Siyasi Sağın Aşırı Sağa Boyun Eğmesi ve Radikalleşmesi
5. Hafta
Siyasetin Sorumluluğu III: Siyasi Solun Sıkıntıları
6. Hafta
Global Siyasetin Sorumluluğu: 11 Eylül'ün Etkileri: 11 Eylül Öncesi ve Sonrasına Bakış
7. Hafta
Eğitimin Sorumluluğu: Eğitim Sistemlerinin "Farklıya" Bakışı
8. Hafta
Medyanın Sorumluluğu: Medyanın "Farklıya" Bakışı
9. Hafta
Vaka Analizi I: Amerika Birleşik Devletleri ve Yabancı Düşmanlığı ve İslamofobi
10. Hafta
Vaka Analizi II: Avrupa Birliği ve Yabancı Düşmanlığı ve İslamofobi
11. Hafta
Vaka Analizi III: Küresel bağlamda Yabancı Düşmanlığı ve İslamofobi
12. Hafta
Vaka Analizi IV: Türkiye'de Yabancı Düşmanlığı ve İslamofobi / diğer dinlere yönelik fobiler
13. Hafta
Yabancı Düşmanlığı ve İslamofobiyi Azaltmaya Yönelik Karşıt Çabalar
14. Hafta
Küresel Düzeyden Bireysel Düzeye Çözüm Arayışları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
David Gowland, Richard Dunphy and Charlotte Lythe, The European Mosaic, Third Edition, London: Prentice Hall, 2006. Maggie Ibrahim: The Securitization of Migration: A Racial Discourse, International Migration Vol. 43 (5) 2005. Sara Silvestri, "EU Relations with Islam in the Context of the EMP's Cultural Dialogue", Mediterranean Politics, Vol. 10, No. 3, November 2005. Jack G. Shaheen, "Reel Bad Arabs: How Hollywood Vilifies a People", Annals, AAPSS, 588, July 2003. Enes Karic, "Is "Euro-Islam' a Myth, Challenge or a Real Opportunity for Muslims and Europe?", Journal of Muslim Minority Affairs, Vol. 22, No. 2, 2002. Mustafa Malik, "Islam in Europe: Quest for a Paradigm", Middle East Policy, Vol. 8, No. 2, June 2001. Tiziana Sforza, "The Islamic invasion", cafebabel - The European Magazine, 31.10.2005. Tim Bale, "Cinderella and Her Ugly Sisters: The Mainstream and Extreme Right in Europe's Bipolarising Party Systems", West European Politics, Vol. 26, No. 3, July 2003. Ole Waever, Securitization and Desecuritization, in: Ronnie Lipschutz (Ed.), On Security,. New York: Columbia University Press, 1995. Liz Fekete, "Enlightened fundamentalism? Immigration, feminism and the Right", Race & Class, Vol. 48, No. 1, 2006. Angus Roxburgh, Preachers of Hate: The Rise by Stealth of the Far Right, London: Gibson Square Books, 2002. Julie Waterson, "Far right. Beating the Bigots", Socialist Review, Issue 272, March 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
3
40
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
10
40
Final Sınavına Hazırlık
1
80
80
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
3
30
90
Proje
1
50
50
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ