Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKİYE'NİN EĞİTİM SORUNLARI BÖTE646 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk eğitim tarihini öğrenebilecek,
2) Türk Eğitim Sisteminin Güncel yapısını öğrenebilecek,
3) Güncel sorunları tespit etmek için bilimsel yöntemleri kullanabilecek,
4) Sorunları bilimsel biçimde yayınlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürk eğitim sistemindeki sorunları incelemek, araştırmak, yorumlamak, değişimleri gözlemlemek ve öneriler sunmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türk Eğitim Sistemi Tarihi
2. Hafta Türk Eğitim Sistemi Genel Yapısı, Amacı
3. Hafta Eğitim ve Toplum
4. Hafta Eğitim Öğretim Kurumlarına ilişkin sorunlar
5. Hafta Yasal Sıkıntılar
6. Hafta Öğretmen Eğitimi
7. Hafta Öğretmen Sorunları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İçerik ve Yöntem Sorunları
10. Hafta Eğitim Teknolojileri Sorunları
11. Hafta Teknoloji Entegrasyonu
12. Hafta Sorun Tespitine Yönelik Araştırma Yöntemleri
13. Hafta Proje: Araştırma Önerisi
14. Hafta Proje: Araştırma Verisi Toplama ve Analizi, Araştırma bildirisi Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Bursalıoğlu, Z. (2019). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (20. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Gül, İ. (2018). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
3. Paksoy, E. (2017). Türk Eğitim Sisteminin Temel Sorunları. Yeni Türkiye Yayınları (YTY)
4. Kirişçi, A. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Nobel.
5. Başaran, İ. E. (2013). Türk Eğitim Sitemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Ekinoks Yayınları.
6. Gürsel, M. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Kavramlar-Süreçler ve Uygulamalar. Eğitim Yayınevi.
7. Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı). Ankara: Feryal Matbaası.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev520
Makale Sunuşu120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler5525
Makale Sunuşu12020
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1      X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6      X   X
P7      X  
P8       
P9    X    
P10       
P11       
P12       
P13  X   X    
P14       
P15    X    
P16       
P17       
P18      X