DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Filiz Kalelioğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk eğitim tarihini öğrenebilecek, 2) Türk Eğitim Sisteminin Güncel yapısını öğrenebilecek, 3) Güncel sorunları tespit etmek için bilimsel yöntemleri kullanabilecek, 4) Sorunları bilimsel biçimde yayınlayabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Türk eğitim sistemindeki sorunları incelemek, araştırmak, yorumlamak, değişimleri gözlemlemek ve öneriler sunmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Türk Eğitim Sistemi Tarihi | 2. Hafta | Türk Eğitim Sistemi Genel Yapısı, Amacı | 3. Hafta | Eğitim ve Toplum | 4. Hafta | Eğitim Öğretim Kurumlarına ilişkin sorunlar | 5. Hafta | Yasal Sıkıntılar | 6. Hafta | Öğretmen Eğitimi | 7. Hafta | Öğretmen Sorunları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İçerik ve Yöntem Sorunları | 10. Hafta | Eğitim Teknolojileri Sorunları | 11. Hafta | Teknoloji Entegrasyonu | 12. Hafta | Sorun Tespitine Yönelik Araştırma Yöntemleri | 13. Hafta | Proje: Araştırma Önerisi | 14. Hafta | Proje: Araştırma Verisi Toplama ve Analizi, Araştırma bildirisi Sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Bursalıoğlu, Z. (2019). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (20. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. 2. Gül, İ. (2018). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Paksoy, E. (2017). Türk Eğitim Sisteminin Temel Sorunları. Yeni Türkiye Yayınları (YTY) 4. Kirişçi, A. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Nobel. 5. Başaran, İ. E. (2013). Türk Eğitim Sitemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Ekinoks Yayınları. 6. Gürsel, M. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Kavramlar-Süreçler ve Uygulamalar. Eğitim Yayınevi. 7. Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı). Ankara: Feryal Matbaası.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 5 | 20 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 5 | 5 | 25 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |