Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

Program Profili

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanı, son yıllarda çok popüler olan ve teknolojik gelişmelere paralel olarak pek çok iş alanında insan gücüne ihtiyaç duyan bir alandır. Günümüzde bilgisayar, öğretim ve teknoloji kavramları bir arada düşünüldüğünde, akla uzaktan öğretim ve e-öğrenme gibi konularda pek çok kurumun ve Teknokent'in yürüttüğü projeler ve uygulamalar gelmektedir.
Eğitimde insan gücü profilinin değiştiğini, gerek yöntem ve kuramların uygulanmasında, gerekse kuramların pratiğe dökülmesinde farklı donanımlara sahip bireylerin yetiştirilmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır. Bu konuda hem dünya çapında, hem de ülkemizde eğitimin etkililiğini arttırmak ve öğretim teknolojilerini eğitim süreçleri ile bütünleştirmek amacıyla kapsamlı araştırmalara gereksinim duyulmaktadır. Öğretim teknolojilerinin etkili kullanımı konusunda değişik alanlarda varolan uygulamaları analiz edebilecek, farklı alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar yürütecek, mevcut uygulamaları üst düzeylere taşıyacak ve dünyada bu konuda yapılan çalışmaları özümseyerek ülkemize uygun modeller ve çözümler geliştirebilecek bilim insanları yetiştirmek gerekmektedir. Diğer yandan, teknolojinin eğitim-öğretim süreçlerinde kullanılması demek, bu süreçlerin her adımında işe koşulması anlamına geldiğinden, eğitim yönetimi, ölçme-değerlendirme ve tüm farklı alanların öğretimi, bilgi ve iletişim teknolojileri desteği ile yürütülebilir. Teknolojinin gelişme hızı göz önüne alındığında tüm bu süreçlerde bilgi ve iletişim teknolojilerinin vazgeçilmez bir bileşen olduğu çok açıktır
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojilerini kullanarak eğitimi güçlendirme amacıyla bir araya gelen ve ilişikteki ders programı taslağında isimleri belirtilen üniversitemiz öğretim üyeleri ve yetişmekte olan genç akademisyenler, yukarıda kısaca değinilen konuları derinlemesine tartışmış ve sonuçta Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı bir Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Yüksek Lisans programının oluşturulmasının gerek bilimsel gerekse toplumsal bakımdan üniversitemize ve ülkemize büyük yararlar sağlayacağı sonucuna varmıştır.
Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesindeki bu konuya yönelik bilimsel ve pratik birikimin bir yüksek lisans programı aracılığı ile yaygın bir kesime aktarılmasının ülkemizde eğitimin kalitesinin artırılmasına önemli bir katkı sağlayacağı yönünde ortak bir görüş oluşmuştur. Programın başlıca hedefleri arasında aşağıda belirtilen öncelikler yer almaktadır.
1.Bu programın amacı, eğitim sorunlarına sorgulama, problem çözme, araştırma yapma ve yürütme tekniklerini kullanarak bilimsel ve pratik çözümler getiren bireyleri topluma kazandırmaktır. Adayların yaşam boyu öğrenme prensibini kullanan ve yaygınlaştıran ve teknoloji ile eğitimi pragmatik şekillerde birleştirebilen bireyler olması beklenmektedir.
2.Programın bir diğer hedefi öğretim teknolojileri alanında halihazırda oldukça yetersiz bir düzeyde kalan araştırma kapasitesini ve çeşitliliğini arttırmaktır. Üniversitemizde farklı disiplinlerde çalışmalarını yürüten araştırmacılar, eksikliği duyulan konularda araştırmalar yaparak özgün verilere dayalı araştırma sonuçlarını kamuoyuna duyuracaktır.
3.Program üniversitemizde disiplinler arası çalışmaların geliştirilmesi ve disiplinler arası araştırma kapasitesinin arttırılmasına önemli katkılarda bulunacaktır.