DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Serdar Engin Koç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Grafik programları kullanarak oyun ortamı hazırlayabilecek, 2) Butonlar ve olayları kullanarak arayüz hazırlayabilecek, 3) Karakter oluşturup oyundaki temel fiziksel özellikleri tanımlayabilecek, 4) Animasyonun temellerini anlayabilecek 5) Temel yapay zekanın çalışma prensiplerini anlayacak, 6) C# veya Görsel kodlama kullanarak metod, özellik ve fonksiyonları çalışmasını kurgulayabiliecek, 7) Canlandırma programını kullanarak bir ünitelik bir ders yazılımı geliştirebilecektir. 8) Bir ekrandan diğerine geçişi ve bu geçi esnasında bilgileri kaybetmemeyi öğrenecek.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğretimi teknoloji ile desteklemek amacıyla Unity oyun motoru ile senaryo, oyun hazırlama,oyun içinde kullanılacak nesnelerin grafik programları (MAYA, 3Dmax, Blender) ile oluşturulması, kullanılacak dokuların Substance Designer, Zbrush programları ile oluşturulması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Unity arayüzünü tanıma | 2. Hafta | Unity Asset Store kullanma | 3. Hafta | Unity?de genel nesneleri oluşturma ve ekleme | 4. Hafta | C# ile temel bilgiler ve sınıf oluşturma | 5. Hafta | Yazılan scriptleri nesnelere ekleme | 6. Hafta | C# ile özellik, metod ve fonksiyon oluşturma | 7. Hafta | Başka ortamlardan nesne ekleme ve değiştirme | 8. Hafta | Nesneler üzerinde animasyon oluşturma | 9. Hafta | Karakter ve özellik oluşturma ekranı (OnGUI) | 10. Hafta | Karakter oluşturma ve hareket verme | 11. Hafta | Temel yapay zeka oluşturma | 12. Hafta | Ekranlar arası geçişleri sağlama | 13. Hafta | Proje | 14. Hafta | Proje |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. https://unity3d.com/learn/tutorials 2. Hatipoğlu, T.(2016). Unity 3D ile Oyun Programlama. Kodlab. 3. Ünsal, M.(2015).Uygulamalarla Unity 3D ile Oyun Geliştirme. Abaküs Kitap. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 4 | 20 | Proje | 1 | 70 | Sözlü | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2,5 | 25 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 4 | 4 | 16 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Proje | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 147 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |