Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretim tasarım modellerini karşılaştırabilecek, 2) İhtiyaç/problem analizi hazırlayabilecek, 3) Eğitim amaçlarını belirleyebilecek, 4) Öğretim tasarımına uygun öğretim strateji ve tekniklerini belirleyebilecek, 5) Öğretim tasarımına uygun öğretim materyali seçebilecek veya geliştirebilecek, 6) Öğretim tasarımı modelleri doğrultusunda öğretimi geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarını gerçekleştirebilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Problem/ihtiyaç analizi, görev/iş/amaç analizi ve öğrenenlerin analizi, eğitsel hedeflerin belirlenmesi, analizler ve hedefler doğrultusunda öğretim stratejilerin geliştirilmesi, materyal seçimi ve geliştirilmesi, değerlendirme ve uygulama süreçleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Öğretim tasarımının anlam ve önemi
2. Hafta
Öğretim tasarımı modelleri
3. Hafta
Öğretim tasarımı modellerinim karşılaştırılması
4. Hafta
İhtiyaç / problem analizi
5. Hafta
İhtiyaç / problem analizi
6. Hafta
Öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi
7. Hafta
Öncelik ve koşulları belirleme
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Eğitim amaçlarını belirleme
10. Hafta
Öğretimsel hedefler yazma
11. Hafta
Ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirleme/td>
12. Hafta
Öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi
13. Hafta
Öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi
14. Hafta
Uygulama ve değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Şimşek, A. (2021). Öğretim Tasarımı. Nobel Yayın Dağıtım. 2. Fer, S. (2020). Öğretim Tasarımı (4th Edition). Ankara: Anı Yayıncılık. 3. Akkoyunlu, B., Altun, A., Soylu M. (2008), Öğretim Tasarımı, Maya Akademi 4. Seels, B. B., & Richey, R. C. (1994). Instructional Technology : The Definition and Domains of the Field. Washington, DC: Association for Educational Communications and Technology. 5. Seels, B. B. (1995). Instructional Design Fundamentals: A Reconsideration. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications. 6. Anglin, G. J. (1995). Instructional Technology: Past, Present and Future. Englewood, CO: Libraries Unlimited. 7. Smith, P. L., & Ragan, T. J. (1999). Instructional Design. NY: Merrill & Macmillan. 8. Dick, W., Carey, L., & Carey, J. O. (2005). The systematic Design of Instruction. Boston. Pearson 9. Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (2012). Trends and Issues in Instructional Design and Technology. Upper Saddle River, NJ: Merrill-Prentice Hall.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
10
Proje
1
50
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
20
40
Proje
1
40
40
Toplam İş Yükü
158
Toplam İş Yükü / 30
5,26
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ