Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRME BÖTE642 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ölçme ve Değerlendirme süreçlerini öğrenebilecek,
2) Farklı teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme araçlarının avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenebilecek,
3) Teknoloji destekli bireysel ölçme sistemleri tasarlayıp geliştirebilecek,
4) Teknoloji destekli çevrimiçi ölçme ve değerlendirme sistemi tasarlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITeknoloji destekli ölçme değerlendirmenin eğitimin etkililiğini artırmadaki önemi, bilgisayar destekli yazılımları kullanarak test ve sınav hazırlama, soru bankası oluşturma, değerlendirme amaçlı rapor yaratma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
2. Hafta Farklı Ölçme Araçları
3. Hafta Bilgisayarların Ölçme-Değerlendirmede Kullanılması
4. Hafta Bilgisayar Destekli Ölçme-Değerlendirme Sistemleri
5. Hafta Bireysel Test Sistemi Tasarımı
6. Hafta Bireysel Test Sistemi Geliştirme
7. Hafta Bireysel Test Sistemi Raporlama
8. Hafta Ara-Sınav
9. Hafta Süreç Değerlendirme Araçları
10. Hafta Hazır Portfolyo Yazılımları
11. Hafta Çevrimiçi Ortamlarda Ölçme ve Değerlendirme
12. Hafta Proje: Çevrimiçi Ölçme Sistemi Tasarlama
13. Hafta Proje: Çevrimiçi Ölçme Sistemi Geliştirme ve Uygulama
14. Hafta Proje Sunumu: "Çevrimiçi Ölçme Sistemi"nin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Atılgan H. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, 4. Baskı.

2) Demirel, Ö. ve Yağcı E. (2007). Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, (Editör: Ö. Demirel & E. Altun) Ankara: Pegem A Yayıncılık.

3) Gravetter F. & Wallnau L., B., (1985)Statistics for the Behavivioral Sciences. West Publishing co. Minnesota, USA.

4) Güler, N. (2011). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

5) Hricko, M, Howell, S. L. (2006) Online Assessment And Measurement: Foundations And Challenges.

6) Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi.

7) Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları.

8) Tavşancıl E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı.

9) Turgut, M. F. ve Baykul (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi (5. Baskı), Ankara

10) Williams, D.D., Hricko, M. (2006) Online Assessment, Measurement, and Evaluation: Emerging Practices.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler2510
Toplam İş Yükü148
Toplam İş Yükü / 304,93
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2  X   X   X  
P3  X      
P4        X
P5  X   X    
P6       
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X  
P9       
P10       
P11       
P12       
P13    X    
P14       
P15       
P16    X   X   X
P17    X   X   X
P18  X     X   X