Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ölçme ve Değerlendirme süreçlerini öğrenebilecek, 2) Farklı teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme araçlarının avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenebilecek, 3) Teknoloji destekli bireysel ölçme sistemleri tasarlayıp geliştirebilecek, 4) Teknoloji destekli çevrimiçi ölçme ve değerlendirme sistemi tasarlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Teknoloji destekli ölçme değerlendirmenin eğitimin etkililiğini artırmadaki önemi, bilgisayar destekli yazılımları kullanarak test ve sınav hazırlama, soru bankası oluşturma, değerlendirme amaçlı rapor yaratma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
2. Hafta
Farklı Ölçme Araçları
3. Hafta
Bilgisayarların Ölçme-Değerlendirmede Kullanılması
4. Hafta
Bilgisayar Destekli Ölçme-Değerlendirme Sistemleri
5. Hafta
Bireysel Test Sistemi Tasarımı
6. Hafta
Bireysel Test Sistemi Geliştirme
7. Hafta
Bireysel Test Sistemi Raporlama
8. Hafta
Ara-Sınav
9. Hafta
Süreç Değerlendirme Araçları
10. Hafta
Hazır Portfolyo Yazılımları
11. Hafta
Çevrimiçi Ortamlarda Ölçme ve Değerlendirme
12. Hafta
Proje: Çevrimiçi Ölçme Sistemi Tasarlama
13. Hafta
Proje: Çevrimiçi Ölçme Sistemi Geliştirme ve Uygulama
14. Hafta
Proje Sunumu: "Çevrimiçi Ölçme Sistemi"nin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Atılgan H. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, 4. Baskı.
2) Demirel, Ö. ve Yağcı E. (2007). Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, (Editör: Ö. Demirel & E. Altun) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
3) Gravetter F. & Wallnau L., B., (1985)Statistics for the Behavivioral Sciences. West Publishing co. Minnesota, USA.
4) Güler, N. (2011). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
5) Hricko, M, Howell, S. L. (2006) Online Assessment And Measurement: Foundations And Challenges.
6) Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
7) Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları.
8) Tavşancıl E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı.
9) Turgut, M. F. ve Baykul (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi (5. Baskı), Ankara
10) Williams, D.D., Hricko, M. (2006) Online Assessment, Measurement, and Evaluation: Emerging Practices.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
5
10
Toplam İş Yükü
148
Toplam İş Yükü / 30
4,93
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ