Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNOLOJİNİN EĞİTİM PROGRAMI İLE BÜTÜNLEŞMESİ BÖTE641 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
2) Çeşitli teknolojilerin öğretim için nasıl kullanıldığı öğrenebilecek,
3) Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları tartışabilecek,
4) Bütünleşme sürecinin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutlarını inceleyebilecek,
5) Teknoloji entegrasyon sürecini bir kurum için uygulayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITeknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar, ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunlar, sürecin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutları ile ele alınmasıdır
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar
2. Hafta Teknoloji entegrasyonu ile ilgili İlkeler
3. Hafta Öğretim için çevrimiçi ve çevrimdışı metin düzenleme, tablolama vb. programları
4. Hafta Öğretim için İnternet Kullanımı
5. Hafta Öğretim için çoklu ortam uygulamaları, video kullanımı
6. Hafta Öğretim için uyarlanabilir ve yardımcı teknolojiler
7. Hafta Öğretim için kullanılan teknolojinin değerlendirilmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Bütünleşme sürecinde eğitim programı
10. Hafta Bütünleşme sürecinde insan gücü
11. Hafta Bütünleşme sürecinde yönetim
12. Hafta Bütünleşme sürecinde denetim
13. Hafta Bütünleşme sürecinde alt yapı
14. Hafta Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Ders notları.
2) Roblyer, M.D. and Doerling, A.H. (2012). Integrating Educational Technology into Teaching (6th Ed.). Allyn & Bacon.
3) Cennamo, K., Ross, J. & Ertmer, P. (2010). Technology Integration for Meaningful Classroom Use: A Standards-Based Approach. USA: Cengage Learning
4) ISTE (2002). Using Model Strategies for Integrating Technology into Teachinghttp://www.iste.org/docs/excerpts/NETTB2-excerpt.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev520
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler21530
Toplam İş Yükü147
Toplam İş Yükü / 304,9
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X      
P2         
P3         
P4         
P5    X      
P6         
P7    X      
P8         
P9         
P10         
P11  X        
P12      X    
P13    X      
P14         
P15      X   X  
P16          X
P17          X
P18          X