Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olabilecek, 2) Çeşitli teknolojilerin öğretim için nasıl kullanıldığı öğrenebilecek, 3) Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları tartışabilecek, 4) Bütünleşme sürecinin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutlarını inceleyebilecek, 5) Teknoloji entegrasyon sürecini bir kurum için uygulayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar, ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunlar, sürecin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutları ile ele alınmasıdır
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar
2. Hafta
Teknoloji entegrasyonu ile ilgili İlkeler
3. Hafta
Öğretim için çevrimiçi ve çevrimdışı metin düzenleme, tablolama vb. programları
4. Hafta
Öğretim için İnternet Kullanımı
5. Hafta
Öğretim için çoklu ortam uygulamaları, video kullanımı
6. Hafta
Öğretim için uyarlanabilir ve yardımcı teknolojiler
7. Hafta
Öğretim için kullanılan teknolojinin değerlendirilmesi
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Bütünleşme sürecinde eğitim programı
10. Hafta
Bütünleşme sürecinde insan gücü
11. Hafta
Bütünleşme sürecinde yönetim
12. Hafta
Bütünleşme sürecinde denetim
13. Hafta
Bütünleşme sürecinde alt yapı
14. Hafta
Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Ders notları. 2) Roblyer, M.D. and Doerling, A.H. (2012). Integrating Educational Technology into Teaching (6th Ed.). Allyn & Bacon. 3) Cennamo, K., Ross, J. & Ertmer, P. (2010). Technology Integration for Meaningful Classroom Use: A Standards-Based Approach. USA: Cengage Learning 4) ISTE (2002). Using Model Strategies for Integrating Technology into Teachinghttp://www.iste.org/docs/excerpts/NETTB2-excerpt.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
5
20
Proje
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
147
Toplam İş Yükü / 30
4,9
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ