Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNDE LİDERLİK VE PLANLAMA BÖTE627 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Teknolojideki gelişmeleri izleyerek bunları eğitim ve eğitim yönetimi ortamlarında kullanma, eğitim iş görenlerine rehberlik etme becerileri elde edebilecek,
2) Eğitim teknolojilerindeki gelişme ve değişmeleri, bu alandaki uygulamaları takip ederek mevcut uygulamaların daha üst düzeye çıkmasına çalışabilecek,
3) Eğitim teknolojilerindeki gelişmelerin planlı bir şekilde eğitim sistemine uygulanmasına çalışabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim kuruluşları için teknoloji planlama esasları, öğretim ve idari konularda IT planlaması, teknoloji liderlerinin özellikleri, eğitim teknolojilerindeki gelişmelerin eğitim sistemine uygulanmasına çalışma
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kuramsal Temeller
2. Hafta Kuramsal Temeller
3. Hafta Eğitim Yöneticileri için Teknolojik standartlar
4. Hafta Eğitim Yöneticileri için Teknolojik standartlar
5. Hafta Mesleki ve Teknik Eğitim ve Teknolojik Bütünleşme
6. Hafta Teknolojik Liderlik Süreçleri
7. Hafta Teknoloji Planını Geliştirme Basamakları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Teknoloji Planını Geliştirme Basamakları
10. Hafta Etik
11. Hafta Öğretim ve Öğrenim
12. Hafta Emniyet ve Güvenlik - Ara sınav
13. Hafta Müfredat
14. Hafta Personel geliştirme - Ara sınav
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Qian, Y., & Huang, G. (Eds.). (2019). Technology Leadership for Innovation in Higher Education. IGI Global.
2. Daim, T. U., Pizarro, M., & Talla, R. (2014). Planning and roadmapping technological innovations. Cham: Springer International Publishing Switzerland.
3. Whitehead, B. M., Jensen, D. F., & Boschee, F. (2013). Planning for technology: A guide for school administrators, technology coordinators, and curriculum leaders. Corwin Press.
4. Picciano, A. G. (2010). Educational leadership and planning for technology (5th ed.). Prentice Hall, Inc., A Pearson Education Company.
5. Saban, A. (2007). Okul teknolojisi planlamasi ve koordinasyonu. Ankara: Pegem A Yayincilik.
6. Şişman, M. (2004). Öğretim liderliği. Ankara: Pegem A Yayincilik.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav220
Ödev210
Sözlü220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık21530
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21020
Sunum (Hazırlık dahil)2510
Toplam İş Yükü147
Toplam İş Yükü / 304,9
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X     X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9    X  
P10    X   X
P11     
P12    X  
P13    X  
P14  X   X   X
P15    X  
P16  X   X   X
P17  X    
P18    X