Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAPAY ZEKA VE UYGULAMALARI BÖTE626 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yapay zeka kavramını ve ilgilendiği alanları öğrenebilecek,
2) Uzman sistemlerin yapısı ve bileşenlerini öğrenebilecek,
3) Uzman sistemlerin özelliklerini öğrenebilecek,
4) Uzman sistemlerin eğitimde kullanımı için gerekli tasarım öğelerini öğrenebilecek,
5) Zeki öğrenme sistemlerini ve bileşenlerini öğrenebilecek,
6) Zeki öğrenme sistemleri için tasarım geliştirebilecek,
7) Mantıksal programlama dillerinin özelliklerini öğrenebilecek,
8) Bir mantıksal programlama dilini temel düzeyde kullanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYapay zeka kavramı ve uygulamaları çerçevesinde problem çözme teknikleri, bilgi gösterimi ve akıl yürütme, önermeler mantığı ve birinci derece yüklem mantığının söz dizimi, anlam bilgisi ve ispat teorisi (tümdengelimli akıl yürütme), belirsizlikler, olasılıksal akıl yürütme, uzman sistemler ve otomatik öğrenme konuları işlenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yapay zeka tanımı
2. Hafta Doğal ve yapay zeka ilişkisi - Geçmişten bugüne YZ
3. Hafta Uzman ve Bilgi Tabanlı Sistemler
4. Hafta Problem çözme teknikleri.
5. Hafta Bilgi gösterimi ve akıl yürütme.
6. Hafta Önermeler mantığı
7. Hafta Birinci derece yüklem mantığının söz dizimi
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Mantıksal Programlama
10. Hafta Anlam bilgisi
11. Hafta İspat teorisi
12. Hafta Belirsizlikler
13. Hafta Olasılıksal akıl yürütme.
14. Hafta Uzman Sistemlerin Eğitimde Kullanılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Stuart Russel, Peter Norvig. Artificial Intelligence.Modern Approach, 2nd Ed., Prentice Hall
2) Yapay Zeka Problemler, Yöntemler, Algoritma, Vasıf Nabiyev, Seçkin Yay.
3) Introduction to Artificial Inteligence, Eugene Charniak, Drew McDermott, Addison-Wesley Pub.
4) Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Yavuz Akpınar, Anı Yay.
5) Artificial Intelligence: a modern approach, S. Russell and P. Norvig, Prentice Hall.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev210
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Proje12020
Toplam İş Yükü155
Toplam İş Yükü / 305,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2  X   X           X   X
P3              X  
P4        X   X   X    
P5  X              
P6               
P7  X              
P8  X              
P9  X              
P10  X              
P11               
P12  X              
P13  X             X   X
P14  X             X   X
P15  X   X   X   X   X   X   X   X
P16  X              
P17               
P18  X