Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRENME NESNELERİ BÖTE625 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Serpil Yalçınalp
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme nesneleri kavramını anlayabilecek,
2) Eğitim-öğretim alanında ve öğrenme sürecinde öğrenme nesnelerinin rolünün anlayabilecek,
3) Öğrenme nesnelerine ilişkin uluslararası standartların farkına varabilecek,
4) Eğitimde ontolojilerin araştırılması ve farklı ontoloji modellerinin karşılaştırabilecek,
5) Öğrenme Nesne havuzlarının fonksiyonel ve işletimsel özelliklerinin analizinin yapabilecek,
6) Örnek bir ÖN'nin tasarlayabilecek ve geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğrenme nesnelerinin tanımı, öğretim tasarımında öğrenme nesnelerinin yeri, öğrenme nesnelerinin sınıflandırılması, öğrenme nesnelerinin üst verisine yönelik uluslararası standartlar, eğitim ontolojileri ile öğrenme nesnelerinin ilişkisi, öğrenme nesneleri havuzu tasarımı ve geliştirilmesi, öğrenme nesnelerinin yeniden kullanılabilir ve öğrenme/öğretme sürecinde öğrenci özelliklerine göre uyarlanabilir olmasında ontoloji ve semantik web kavramlarının önemi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğrenme Nesnesi Kavramları-Farklı Tanımlar
2. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Avantajları
3. Hafta Öğretim Tasarımında Öğrenme Nesnelerinin Yeri
4. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanılması: Örnekler
5. Hafta Öğrenme Nesnelerinin E-Öğrenmedeki yeri
6. Hafta Üstveri-Metadata Kavramı-LOM
7. Hafta Üstveri -Metadata Standartları:
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenme Nesne Havuzları-Örnekler, Fonksiyonel yapılarının incelenmesi
10. Hafta Semantic Web Teknolojileri
11. Hafta Semantic Web Teknolojileri
12. Hafta Ontolojiler
13. Hafta Ontolojiler
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) A., Koheng Harman, K. (2007). Learning Objects and Instructional Design
2) Northrup Pamela, 2007. Learning Objects for Instruction: Design and Evaluation, Information Science Publishing
3) http://www.learningobjects.com/
4) http://www.learning-objects.net/
5) http://www.adlnet.gov/
6) http://www.adlnet.org/
7) http://www.adlnet.gov/scorm/index.cfm
8) http://www.rhassociates.com/scorm.htm
9) http://www.reusability.org/read/#1
10) http://ilearn.senecac.on.ca
11) http://ilearn.senecac.on.ca/lop/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Mini-Sınav110
Proje140
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler61590
Proje100
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X          
P2  X         X   X
P3          X   X
P4            X
P5  X   X        
P6      X   X   X   X
P7  X          
P8  X          
P9  X          
P10           
P11      X   X    
P12      X   X    
P13            X
P14           
P15            X
P16           
P17           
P18            X