Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uzaktan Eğitim'e ilişkin temel kavramları anlayabilecek, 2) Öğrenme kuramları ve öğretim metodları ile uzaktan eğitim arasında ilişkiyi sorgulayabilecek, 3) Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek, 4) Uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenebilecek, 5) Uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi sahibi olabilecek, 6) İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenebilecek, 7) Uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Uzaktan eğitim kavramı, tarihçesi ve bu süreçteki dönüşümleri, dünyada ve Türkiye'deki başlıca uzaktan eğitim
uygulamaları, kullanılan teknolojiler, öğrenci ve eğitici rolleri, öğretim tasarımı, değerlendirme yöntemleri,
uzaktan eğitimin geleceği
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Uzaktan Eğitimin Temelleri
2. Hafta
Uzaktan Eğitim Kapsamı
3. Hafta
Tarihçesi ve Kuramları
4. Hafta
Etkinliğe ilişkin Araştırmalar
5. Hafta
Uzaktan Eğitim Teknolojileri
6. Hafta
Kullanım Hakları ve Uzaktan Eğitim
7. Hafta
Uzaktan Eğitim için Öğretim Tasarımı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Uzaktan Eğitim Öğrencisi
10. Hafta
Öğretme ve Yönlendirme
11. Hafta
Uzaktan Eğitim Materyalleri
12. Hafta
Uzaktan Eğitim, Web ve Internet
13. Hafta
Uzaktan Eğitim Yazılımları (Dokeos, WebCT/Blackboard, OLAT...)
14. Hafta
Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gülbahar, Y. (2017). e-öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kalelioğlu, F., Cabı E., , Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (2. Baskı). Moore, M. G. (2013). Handbook of Distance Education (3rd ed.). USA: Lawrence Erlbaum.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Proje
1
25
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
4
18
72
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ