Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UZAKTAN EĞİTİM:KURAMDAN UYGULAMAYA BÖTE623 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Serpil Yalçınalp
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uzaktan Eğitim'e ilişkin temel kavramları anlayabilecek,
2) Öğrenme kuramları ve öğretim metodları ile uzaktan eğitim arasında ilişkiyi sorgulayabilecek,
3) Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
4) Uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenebilecek,
5) Uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi sahibi olabilecek,
6) İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenebilecek,
7) Uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIUzaktan eğitim kavramı, tarihçesi ve bu süreçteki dönüşümleri, dünyada ve Türkiye'deki başlıca uzaktan eğitim uygulamaları, kullanılan teknolojiler, öğrenci ve eğitici rolleri, öğretim tasarımı, değerlendirme yöntemleri, uzaktan eğitimin geleceği
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uzaktan Eğitimin Temelleri
2. Hafta Uzaktan Eğitim Kapsamı
3. Hafta Tarihçesi ve Kuramları
4. Hafta Etkinliğe ilişkin Araştırmalar
5. Hafta Uzaktan Eğitim Teknolojileri
6. Hafta Kullanım Hakları ve Uzaktan Eğitim
7. Hafta Uzaktan Eğitim için Öğretim Tasarımı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uzaktan Eğitim Öğrencisi
10. Hafta Öğretme ve Yönlendirme
11. Hafta Uzaktan Eğitim Materyalleri
12. Hafta Uzaktan Eğitim, Web ve Internet
13. Hafta Uzaktan Eğitim Yazılımları (Dokeos, WebCT/Blackboard, OLAT...)
14. Hafta Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGülbahar, Y. (2017). e-öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kalelioğlu, F., Cabı E., , Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (2. Baskı).
Moore, M. G. (2013). Handbook of Distance Education (3rd ed.). USA: Lawrence Erlbaum.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev125
Proje125
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler41872
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4  X   X   X         X
P5      X        
P6             
P7  X     X        
P8  X            
P9             
P10  X            
P11             
P12             
P13        X     X   X
P14    X     X   X   X   X
P15      X        
P16    X          
P17          X    
P18            X   X