Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) E-öğrenmeyi tanımlayabilecek, 2) E-öğrenmede kullanılan teknolojileri ifade edebilecek, 3) Etkileşimli öğretim uygulamaları tasarlayabilecek ve geliştirebilecek, 4) E-öğrenmede kullanılan değerlendirme yöntemlerini tartışabilecek, 5) E-öğrenme için öğrenme yönetim sistemlerinin rolünü kavrayabilecek ve 6) E-öğrenme için uluslararası standartları ifade edebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
E-öğrenme kavramı, kullanılan teknolojiler, etkileşimli öğretim uygulamaları tasarlama ve geliştirme, değerlendirme yöntemleri, e-öğrenmede öğrenme yönetim sistemlerinin rölü, e-öğrenmede uluslararası standartlar
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
E-Öğrenmenin Temelleri
2. Hafta
E-Öğrenmenin Tarihçesi ve Türkiye'de E-Öğrenme
3. Hafta
E-Öğrenme Sürecinde Kuram, Yöntem ve Yaklaşımlar
4. Hafta
E-Öğrenme Konusunda Yapılan Araştırmalar
5. Hafta
E-Öğrenme Teknolojileri ve Medya
6. Hafta
E-Öğrenme Sürecinde İletişim ve İş birliği
7. Hafta
Sosyal Yazılımlar & Ağlar
8. Hafta
Açık Erişim ve Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
9. Hafta
E-Öğrenmede Uluslararası Standartlar
10. Hafta
E-Öğrenme İçin İçerik ve Yönetim Sistemleri
11. Hafta
E-Öğrenme İçin Sanal Sınıf Yazılımları
12. Hafta
E-Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı ve E-İçerik
13. Hafta
Etkileşimli Öğretim Uygulamaları Tasarlama ve Geliştirme
14. Hafta
E-Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Gülbahar, Y. (2021). E-öğrenme (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
2. Tekinarslan, E. & Gürer, M. D. (2020). Açık ve Uzaktan Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
3. Kesim, M. & Yüzer, V. (2020). Açık Ve Uzaktan Öğrenmenin Teknoloji Boyutu. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (
4. Karataş, S. & Kılıç Çakmak, E. (2020). Açık Ve Uzaktan Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
5. Kılıç Çakmak, E. & Karataş, S. (2020). Çevrimiçi Öğrenme: Farklı Bakış Açıları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
6. Bates, T. (2015). Teaching in a Digital age. https://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/.
7. Open Education Handbook (2014). The Open Education Handbook is licenced under a the following Creative Commons licence.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
5
30
Uygulama/Pratik
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
20
40
Uygulama
1
24
24
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ