Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Harmanlanmış (karma) öğrenmeyi tanımlayabilecek, 2) Harmanlanmış öğrenmede farklı yaklaşımları sınıflandırabilecek, 3) Harmanlama için öğrenme tasarımının nasıl olması gerektiğini tartışabilecek, 4) Harmanlanmış öğrenmede eğitmene düşen rolleri açıklayabilecek, 5) Harmanlanmış öğrenme için tasarım modellerini karşılaştırabilecek, 6) Harmanlanmış öğrenme için öğretim tasarımı yapabilecek, 7) Harmanlanmış öğrenmede hangi değerlendirme yönteminin nasıl kullanılabileceğini açıklayabilecek, 8) Harmanlanmış öğrenmeye ilişkin araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yüz-yüze ve çevrimiçi ortamlarda etkili öğretim sağlamak amacıyla kullanılabilecek yöntem ve tekniklere ilişkin araştırma sonuçlarının incelenmesi, teknoloji destekli uygulama önerilerinin geliştirilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmeye Genel Bakış
2. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
3. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
4. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme İçin Tasarım Modelleri
5. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
6. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
7. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
8. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
9. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
10. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Değerlendirme
11. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Eğitmenin Rolü
12. Hafta
Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
13. Hafta
Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. & Adanır, G. A. (2020). Harmanlanmış Öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık. 2. Gülbahar, Y. E-öğrenme (6. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Beams, T. (2017). How to build a successful blended learning model. https://thejournal.com/articles/2017/07/12/how-to-build-a-successful-blended-learning-model.asp 4. Cleveland-Innes, M. ve Wilton, D. (2018). Guide to Blended Learning. Athabasca University, Canada: The Commonwealth of Learning. Erişim adresi: http://oasis.col.org/bitstream/ handle/11599/3095/2018_Cleveland-Innes-Wilton_Guide-to-Blended-Learning.pdf 5. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2008). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. San Francisco, CA: John Wiley & Sons. 6. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2011). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. San Francisco: John Wiley & Sons. 7. Graham, C. R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. San Francisco: Pfeiffer Publ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
2
20
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
155
Toplam İş Yükü / 30
5,16
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ