Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARMA EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ BÖTE616 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Harmanlanmış (karma) öğrenmeyi tanımlayabilecek,
2) Harmanlanmış öğrenmede farklı yaklaşımları sınıflandırabilecek,
3) Harmanlama için öğrenme tasarımının nasıl olması gerektiğini tartışabilecek,
4) Harmanlanmış öğrenmede eğitmene düşen rolleri açıklayabilecek,
5) Harmanlanmış öğrenme için tasarım modellerini karşılaştırabilecek,
6) Harmanlanmış öğrenme için öğretim tasarımı yapabilecek,
7) Harmanlanmış öğrenmede hangi değerlendirme yönteminin nasıl kullanılabileceğini açıklayabilecek,
8) Harmanlanmış öğrenmeye ilişkin araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYüz-yüze ve çevrimiçi ortamlarda etkili öğretim sağlamak amacıyla kullanılabilecek yöntem ve tekniklere ilişkin araştırma sonuçlarının incelenmesi, teknoloji destekli uygulama önerilerinin geliştirilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Harmanlanmış Öğrenmeye Genel Bakış
2. Hafta Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
3. Hafta Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
4. Hafta Harmanlanmış Öğrenme İçin Tasarım Modelleri
5. Hafta Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
6. Hafta Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
7. Hafta Harmanlanmış Öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
8. Hafta Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
9. Hafta Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
10. Hafta Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Değerlendirme
11. Hafta Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Eğitmenin Rolü
12. Hafta Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
13. Hafta Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. & Adanır, G. A. (2020). Harmanlanmış Öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Gülbahar, Y. E-öğrenme (6. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
3. Beams, T. (2017). How to build a successful blended learning model. https://thejournal.com/articles/2017/07/12/how-to-build-a-successful-blended-learning-model.asp
4. Cleveland-Innes, M. ve Wilton, D. (2018). Guide to Blended Learning. Athabasca University,
Canada: The Commonwealth of Learning. Erişim adresi: http://oasis.col.org/bitstream/
handle/11599/3095/2018_Cleveland-Innes-Wilton_Guide-to-Blended-Learning.pdf
5. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2008). Blended learning in higher education: Framework,
principles, and guidelines. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
6. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2011). Blended learning in higher education: Framework,
principles, and guidelines. San Francisco: John Wiley & Sons.
7. Graham, C. R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. San Francisco: Pfeiffer Publ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev220
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Proje12020
Toplam İş Yükü155
Toplam İş Yükü / 305,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1      X          
P2               
P3               
P4               
P5    X            
P6      X          
P7    X            
P8               
P9    X            
P10    X            
P11               
P12               
P13               
P14               
P15    X   X          
P16               
P17      X          
P18    X   X