Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ BÖTE614 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nitel araştırmanın önemini tartışabilecek,
2) Araştırma sürecinde nitel araştırma yöntemleri kullanılan veri toplama yöntemlerini uygulayabilecek
3) Nitel araştırmada kullanılan geçerlik ve güvenirlik yöntemlerini uygulayabilecek
4) Nitel araştırmada kullanılan veri analizi yöntemlerini uygulayabilecek
5) Nitel araştırma yöntemlerini tanıyıp değerlendirebilecek
6) Nitel araştırma sonucu oluşan bulguları raporlayabilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMINitel araştırmanin önemi, eğitim alanında nitel araştırmanın yeri, araştırma sürecinde nitel araştırma yöntemleri kullanılarak veri toplama, analiz etme, değerlendirme, araştırma önerisi hazırlama
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilimsel Araştırma Paradigmaları, Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler
2. Hafta Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri
3. Hafta Nitel Araştırma Desenleri
4. Hafta Nitel Araştırma Süreci
5. Hafta Nitel Araştırmada Örneklem
6. Hafta Görüşme- Odak Grup Görüşmesi
7. Hafta Gözlem
8. Hafta Doküman İncelemesi- Mecaz yoluyla nitel veri toplama
9. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
10. Hafta Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenlik
11. Hafta Durum (Örnek Olay) Çalışması
12. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması
13. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
14. Hafta Araştırmaların Sunulması
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1-Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five approaches. Sage Publications: London: UK.
2-Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
3-Berg, B. L., & Lune, H. (2011). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8th Edition). Boston, MA: Allyn & Bacon
4-Mann, C. & Stewart, F. (2002). Internet Communication and Qualitative Research. Sage Publication: London: UK


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Diğer,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev220
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler22040
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3  X     X   X    
P4        X   X  
P5  X   X   X   X   X   X
P6    X   X   X   X  
P7  X   X   X   X   X  
P8    X   X   X    
P9    X        
P10    X        
P11  X         X   X
P12    X   X   X    
P13    X        
P14            X
P15    X        
P16           
P17  X          
P18    X   X   X   X