Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER BÖTE611 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 15

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İstatistikle ilgili temel kavramları açıklayabilecek,
2) Örneklem dağılımı ve normal dağılım kavramlarını tartışabilecek,
3) Veri setini düzenleyerek ve analiz edebilecek,
4) Betimsel istatistikleri ve standart puanları hesaplayıp yorumlayabilecek,
5) Araştırmanın amacına / araştırma sorusuna uygun hipotezler kurabilecek ve hipotezlerini test edebilecek,
6) Araştırma amacına uygun istatistiksel analiz tekniklerini belirleyip uygulayabilecek ve bu analizlerin sonuçlarını doğru yorumlayabilecek,
7) Hangi durumlarda hangi testlerin kullanılacağını bilebilecek, bunlarla ilgili hesaplamalar yaparak analiz sonuçlarını yorumlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel istatistiksel kavram ve yöntemlerin tanıtımı, eğitim araştırmalarını yürütmek ve analizleri gerçekleştirmek için gerekli veri toplama, kodlama, örnekleme, veriyi organize etme, karşılaştırma, yordama ve ilişkilendirme gibi istatistiksel yöntemlerin öğretimi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İstatistiğe Giriş
2. Hafta Temel Kavramlar
3. Hafta Örnekleme
4. Hafta Sıklık Dağılımları
5. Hafta Normal Dağılıma Uygunluk
6. Hafta Merkeze Yığılma Ölçüleri
7. Hafta SPSS-Uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Anlam Çıkarıcı İstatistik
10. Hafta Hipotez Test Etme
11. Hafta T-testi
12. Hafta Varyans Analizi
13. Hafta Korelasyon
14. Hafta SPSS -Uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Arıcı,Hüsnü. (1984) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara: Meteksan Matbaacılık

2) Büyüköztürk, (2006). Soysal Bilimler İçin Veri analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.

3) Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (7.baskı). Türkiye. Pegem.

4) Cula, S., & Muluk, Z. (2006). Temel istatistik yöntemleri. Başkent Üniversitesi.

5) Freund, J. E., & Perles, B. M. (2007). Modern elementary statistics. Prentice Hall.

6) Gravetter F. & Wallnau L., B., (1985)Statistics for the Behavivioral Sciences. West Publishing co. Minnesota, USA.

7) Hinkle, D.E.,Wiersma, W., ve Jurs, S.G. (1988) Applied Statistics for the Behavioral Sciences. Boston: Houghton Mifflin Company

8) Tavşancıl E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev420
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1415210
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık13535
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler42080
Toplam İş Yükü437
Toplam İş Yükü / 3014,56
Dersin AKTS Kredisi15
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1      X   X     X   X
P2              X
P3            X  
P4              X
P5  X   X          
P6          X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X   X
P8             
P9              X
P10  X         X   X   X
P11            X   X
P12             
P13             
P14            X   X
P15             
P16             
P17              X
P18