Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İstatistikle ilgili temel kavramları açıklayabilecek, 2) Örneklem dağılımı ve normal dağılım kavramlarını tartışabilecek, 3) Veri setini düzenleyerek ve analiz edebilecek, 4) Betimsel istatistikleri ve standart puanları hesaplayıp yorumlayabilecek, 5) Araştırmanın amacına / araştırma sorusuna uygun hipotezler kurabilecek ve hipotezlerini test edebilecek, 6) Araştırma amacına uygun istatistiksel analiz tekniklerini belirleyip uygulayabilecek ve bu analizlerin sonuçlarını doğru yorumlayabilecek, 7) Hangi durumlarda hangi testlerin kullanılacağını bilebilecek, bunlarla ilgili hesaplamalar yaparak analiz sonuçlarını yorumlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Temel istatistiksel kavram ve yöntemlerin tanıtımı, eğitim araştırmalarını yürütmek ve analizleri gerçekleştirmek
için gerekli veri toplama, kodlama, örnekleme, veriyi organize etme, karşılaştırma, yordama ve ilişkilendirme
gibi istatistiksel yöntemlerin öğretimi
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İstatistiğe Giriş
2. Hafta
Temel Kavramlar
3. Hafta
Örnekleme
4. Hafta
Sıklık Dağılımları
5. Hafta
Normal Dağılıma Uygunluk
6. Hafta
Merkeze Yığılma Ölçüleri
7. Hafta
SPSS-Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Anlam Çıkarıcı İstatistik
10. Hafta
Hipotez Test Etme
11. Hafta
T-testi
12. Hafta
Varyans Analizi
13. Hafta
Korelasyon
14. Hafta
SPSS -Uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Arıcı,Hüsnü. (1984) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara: Meteksan Matbaacılık
2) Büyüköztürk, (2006). Soysal Bilimler İçin Veri analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.
3) Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (7.baskı). Türkiye. Pegem.
4) Cula, S., & Muluk, Z. (2006). Temel istatistik yöntemleri. Başkent Üniversitesi.
5) Freund, J. E., & Perles, B. M. (2007). Modern elementary statistics. Prentice Hall.
6) Gravetter F. & Wallnau L., B., (1985)Statistics for the Behavivioral Sciences. West Publishing co. Minnesota, USA.
7) Hinkle, D.E.,Wiersma, W., ve Jurs, S.G. (1988) Applied Statistics for the Behavioral Sciences. Boston: Houghton Mifflin Company
8) Tavşancıl E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
4
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
15
210
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
35
35
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
4
20
80
Toplam İş Yükü
437
Toplam İş Yükü / 30
14,56
Dersin AKTS Kredisi
15
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ