DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Avrupa Güvenliğinin tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. 2) Avrupa güvenliğiyle ilgili çıkan sorunlar ve bulunan çözüm yolları hakkında yorum yapar. 3) Avrupa güvenliğiyle ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir sahibi olur. 4) Farklı dönemlerde oluşan Avrupa'nın güvenlik algılamalarını karşılaştırır. 5) Günümüzde Avrupa güvenliğinin karşı karşıya kaldığı fırsatlar ve tehditlerle ilgili yorum yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders Avrupa Güvenliği kavramının oluşmasına neden olan tarihsel gelişmeleri kapsar. Ortak Dış ve Güvenlik Politikası gibi Avrupa güvenliği konusunda güncel tartışmalar ve bölgesel güvenlik, Avrupa güvenliğinde ABD'nin rolü gibi konular bu derste tartışılacaktır. Türkiye'nin AB güvenliğindeki rolü bu derste tartışılacak bir başka konudur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Avrupa güvenliğinin tarihsel gelişimi
| 2. Hafta | Avrupa güvenliğinin kuramsal arka planı
| 3. Hafta | Avrupa Güvenliği: Kurumlar, Kavramlar ve Tehditler
| 4. Hafta | Avrupa Birliği ve Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası (AGSP)
| 5. Hafta | Yugoslavya'nın dağılması ve Avrupa güvenliği üzerine etkisi
| 6. Hafta | Avrupa'da silahsızlanma çabaları (AKKA ve AKKUM Antlaşmaları)
| 7. Hafta | Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT): Hala işlevsel mi?
| 8. Hafta | Ara-Sınav
| 9. Hafta | PESCO ve AB Kolordusu (EUFOR) gibi güvenlik sağlayıcı mekanizmalar
| 10. Hafta | Avrupa'da Rusya kaynaklı krizler: Ukrayna ve Kırım
| 11. Hafta | Avrupa güvenliğinde NATO ve ABD'nin yeri ve rolü
| 12. Hafta | Avrupa güvenliğinde Türkiye'nin yeri ve rolü
| 13. Hafta | Avrupa Güvenliği Kavramına Eleştirel Yaklaşımlar
| 14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | David J. Galbreath (2019) Contemporary European Security, NY: Routledge.
Benjamin Zyla (2020) The End of European Security Institutions?: The EU?s Common Foreign and Security Policy and NATO After Brexit, Springer.
Stephanie C. Hoffman (2013) European Security in NATO?s Shadow. Cambridge
Sinem Akgül Açıkmeşe. (March-May 2004) ?The Underlying Dynamics of the European Security and Defence Policy?, Perceptions, s.119-146.
Stephanie Fletchner. (2006) European Security and Defense Policy: Between ?offensive defense? and ?human security?. FES Publishing.
Ali Karaosmanoğlu. ?NATO?nun Dönüşümü?. Uluslararası İlişkiler, Cilt 10, Sayı 40 (Kış 2014), s. 3-38.
Haluk Karadağ (2019) ?Turkey and UN Peacekeeping Missions?. Alpaslan Özerdem and Matthew Whiting (eds.) The Routledge Handbook of Turkish Politics. Ny: Routledge.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 20 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 25 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 294 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |