Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Yönetim Organizasyon Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM İŞLE677 - 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Hakkı Okan Yeloğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgi teknolojilerinin örgütsel hayat üzerindeki etkilerini bilir.
2) Bilgi teknolojilerinin örgütsel hayat üzerindeki etkilerini değerlendiren araştırmalar tasarlayabilir.
3) Bilişim etiği hakkında bilgi sahibidir.
4) E-ticaret hakkında bilgi sahibidir.
5) Bilgi teknolojileri alt yapısını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLE671 ÖRGÜTLERDE DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM
DERS TANIMIDersin amacı, bilişim teknolojilerindeki gelişmelerin örgütsel ve yönetsel ortamlara yansımalarını ve bu teknolojilerin yönetimini incelemektir. Dersin içeriği, bilgi toplumu, bilişim teknolojileri, bilgi yönetimi, bilişim teknolojileri ve örgütsel tasarım, üretim ve yönetime etkileri, teknoloji yönetimi ve yenilik yönetimi konularını kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yönetim Bilişim Sistemleri Disiplini ve Temel Kavramlar
2. Hafta E-İş , E-Ticaret
3. Hafta Bilgi Teknolojileri Alt Yapısı
4. Hafta Internet ve Web Teknolojileri
5. Hafta Bilgi Sistemleri Tasarımı
6. Hafta Örgütlerin Bilgi Sistemleriyle Tasarımı
7. Hafta Örgütlerde Bilgi Sistemleri (Veri İşleme Sistemi, Yönetim Bilişim Sistemi)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Örgütlerde Bilgi Sistemleri (Karar Destek Sistemi ve Yapay Zeka)
10. Hafta Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim
11. Hafta Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim
12. Hafta Bilgi Sistemleri ve Güvenlik
13. Hafta Bilişim ve Toplum Üzerindeki Etkileri (Etik, Kişisel Bilgilerin Korunması, İyelik Hakları)
14. Hafta Araştırma Ödevlerinin Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBOOKS:
Bensghir, Kaya Türksel. 1996. Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim, TODAİE Yayın No: 274, Ankara.
Laudon, Kenneth C. ve Jane Laudon. 2003. Essentials of Management Information Systems, 5. ed. Prentice Hall.
Laudon, Kenneth C. ve Jane Laudon. 2001 Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Seven Ed. Prentice Hall.
Alter Steven, Information Systems: The Foundation of E-Business, 2002. Prentice Hall.
Stair, Ralp and Reynolds, George W. 2003. Principles of Information Systems, Thomson Course Technology, 6. ed.

ARTICLES:
Gorry, G.A., and M. S. Scott Morton. "A Framework for Management Information Systems" Sloan Management Review, 13, No. 1 (1971).
Orlikowski, Wanda J., and Stephen R. Bailey. "Technology and Institutions: What Can Research on Informaion Technology and Research on organizations Learn from Each Other?" MIS Quarterly 25, no. 2, June (2001).
Alavi, Maryam, Patricia Carlson ve Geoffrey Brooke, (1992),"The Ecology of MIS Research: A Twenty Year Status Review", Journal of Management Information Systems, Vol 8, No.4, Spring, pp.45-62.
Baskerville, Richard L. ve Michael D. Myers; "Information Systems As A Reference Discipline", MIS Quarterly, Vol. 26, No. 1, March 2002, s. 1-14.
Bon Ville C. ve M. Londry (1989),"Can the Field of MIS Be Disciplined?", Communications of the ACM, Vol. 32, No. 1, s. 48-60.
Keen, Peter G. W. (1980), "MIS Research: Reference Disciplines and a Cumulative Tradition", Proceedings of the First International Conference on Information Systems, E. Mc Lean (ed) Philadelphia, PA, s. 9-18.
Lacity, Mary C. (1984), "Management Information Systems - Beyond the Current Paradigm", Journal of Management Information Systems, Vol. 1, Summer, s. 3-10.
Landry M. ve Bonville C. (1992), "A Disciplined Methodological Pluralism for MIS Research", Accounting, Management and Information Technologies, Vol. 2, Nu. 2., s. 77-97.
Davenport, Thomas H., Process improvement: Reengineering Work through Information Technology. Boston, MA: Harvard Business School Pres, 1993.
Hammer, Michael. "Reengineering Work: Don't Automate,Obliterate," Harvard Business Review, July-August 1990,pp.104-112.
Davenport, Thomas H., and Short, James E. "The New Industrial Engineering: Information Technology and Business Process Redesign," Sloan Management Review, Summer 1990. pp. 11-27.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Proje125
Diğer115
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık455220
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık340120
Laboratuvar23060
Final Sınavı133
Ödevler
Toplam İş Yükü447
Toplam İş Yükü / 3014,9
Dersin AKTS Kredisi15
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X  
P2          X
P3        X  
P4          X
P5        X  
P6          X
P7        X  
P8        X  
P9          X
P10          X
P11          X
P12          X
P13        X  
P14          X