Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgi teknolojilerinin örgütsel hayat üzerindeki etkilerini bilir. 2) Bilgi teknolojilerinin örgütsel hayat üzerindeki etkilerini değerlendiren araştırmalar tasarlayabilir. 3) Bilişim etiği hakkında bilgi sahibidir. 4) E-ticaret hakkında bilgi sahibidir. 5) Bilgi teknolojileri alt yapısını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İŞLE671 ÖRGÜTLERDE DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM
DERS TANIMI
Dersin amacı, bilişim teknolojilerindeki gelişmelerin örgütsel ve yönetsel ortamlara yansımalarını ve bu teknolojilerin yönetimini incelemektir. Dersin içeriği, bilgi toplumu, bilişim teknolojileri, bilgi yönetimi, bilişim teknolojileri ve örgütsel tasarım, üretim ve yönetime etkileri, teknoloji yönetimi ve yenilik yönetimi konularını kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yönetim Bilişim Sistemleri Disiplini ve Temel Kavramlar
2. Hafta
E-İş , E-Ticaret
3. Hafta
Bilgi Teknolojileri Alt Yapısı
4. Hafta
Internet ve Web Teknolojileri
5. Hafta
Bilgi Sistemleri Tasarımı
6. Hafta
Örgütlerin Bilgi Sistemleriyle Tasarımı
7. Hafta
Örgütlerde Bilgi Sistemleri (Veri İşleme Sistemi, Yönetim Bilişim Sistemi)
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Örgütlerde Bilgi Sistemleri (Karar Destek Sistemi ve Yapay Zeka)
10. Hafta
Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim
11. Hafta
Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim
12. Hafta
Bilgi Sistemleri ve Güvenlik
13. Hafta
Bilişim ve Toplum Üzerindeki Etkileri (Etik, Kişisel Bilgilerin Korunması, İyelik Hakları)
14. Hafta
Araştırma Ödevlerinin Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BOOKS: Bensghir, Kaya Türksel. 1996. Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim, TODAİE Yayın No: 274, Ankara. Laudon, Kenneth C. ve Jane Laudon. 2003. Essentials of Management Information Systems, 5. ed. Prentice Hall. Laudon, Kenneth C. ve Jane Laudon. 2001 Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Seven Ed. Prentice Hall. Alter Steven, Information Systems: The Foundation of E-Business, 2002. Prentice Hall. Stair, Ralp and Reynolds, George W. 2003. Principles of Information Systems, Thomson Course Technology, 6. ed.
ARTICLES: Gorry, G.A., and M. S. Scott Morton. "A Framework for Management Information Systems" Sloan Management Review, 13, No. 1 (1971). Orlikowski, Wanda J., and Stephen R. Bailey. "Technology and Institutions: What Can Research on Informaion Technology and Research on organizations Learn from Each Other?" MIS Quarterly 25, no. 2, June (2001). Alavi, Maryam, Patricia Carlson ve Geoffrey Brooke, (1992),"The Ecology of MIS Research: A Twenty Year Status Review", Journal of Management Information Systems, Vol 8, No.4, Spring, pp.45-62. Baskerville, Richard L. ve Michael D. Myers; "Information Systems As A Reference Discipline", MIS Quarterly, Vol. 26, No. 1, March 2002, s. 1-14. Bon Ville C. ve M. Londry (1989),"Can the Field of MIS Be Disciplined?", Communications of the ACM, Vol. 32, No. 1, s. 48-60. Keen, Peter G. W. (1980), "MIS Research: Reference Disciplines and a Cumulative Tradition", Proceedings of the First International Conference on Information Systems, E. Mc Lean (ed) Philadelphia, PA, s. 9-18. Lacity, Mary C. (1984), "Management Information Systems - Beyond the Current Paradigm", Journal of Management Information Systems, Vol. 1, Summer, s. 3-10. Landry M. ve Bonville C. (1992), "A Disciplined Methodological Pluralism for MIS Research", Accounting, Management and Information Technologies, Vol. 2, Nu. 2., s. 77-97. Davenport, Thomas H., Process improvement: Reengineering Work through Information Technology. Boston, MA: Harvard Business School Pres, 1993. Hammer, Michael. "Reengineering Work: Don't Automate,Obliterate," Harvard Business Review, July-August 1990,pp.104-112. Davenport, Thomas H., and Short, James E. "The New Industrial Engineering: Information Technology and Business Process Redesign," Sloan Management Review, Summer 1990. pp. 11-27.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Proje
1
25
Diğer
1
15
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
4
55
220
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
3
40
120
Laboratuvar
2
30
60
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Toplam İş Yükü
447
Toplam İş Yükü / 30
14,9
Dersin AKTS Kredisi
15
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ