Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Örgütsel değişim ile ilgili paradigmalar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. 2) Örgütsel dönüşüm hakkında bilgi sahibidir. 3) Kaynak bağımlılığı kuramını bilir. 4) Koşul bağımlılık kuramını bilir. 5) Örgütsel değişim hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İŞLE660 MİKRO ÖRGÜT KURAMI TARTIŞMA ALANLARI I
İŞLE674 ÖRGÜTLER VE YÖNETİM: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
DERS TANIMI
Dersin amacı, örgüt ve örgüt topluluklarının içsel ve dışsal dinamiklerle değişimlerini incelemektir. Dersin içeriği, örgütsel değişim olgusunu açıklayan teleolojik, evrimci, dialektik ve döngüsel kuramları ve kurumlar çerçevesinde yapılan görgül çalışmaları kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş ve Dersin Tanıtılması
2. Hafta
Örgütsel Değişim: Paradigmalar ve İlkeler
3. Hafta
Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Koşul Bağımlılık Kuramı
4. Hafta
Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Kaynak Bağımlılığı Kuramı
5. Hafta
Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Örgütsel Ekoloji
6. Hafta
Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Kurumsal Kuram
7. Hafta
Yenilik ve Örgütsel Değişim - Dönüşüm
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Örgütsel Değişim: İnsan Unsuru ve Dirençler
10. Hafta
Örgütlenme mi Örgüt mü? Analiz Birimini Nasıl Kavramsallaştırmalıyız?
11. Hafta
Örgütlerde Değişim ve Varyans Yaklaşımı
12. Hafta
Örgütlerde Değişim ve Süreç Yaklaşımı
13. Hafta
Örgütlenmeye Süreç Yaklaşımı
14. Hafta
Türkiye'de Örgütsel Değişim ve Dönüşüm: Kurumsal Baskılar Ne Kadar Etkili?
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BOOKS: Czarniawska, Barbara 1998 A narrative approach to organization studies. Thousand Oaks, CA: Sage. Mayer, K. U., and N. B. Tuma 1990 Event history analysis in life course research. Madison, WI: University of Wisconsin Press. Poole, M. Scott, Andrew H. Van de Ven, Kevin Dooley, and M. E. Holmes 2000 Organizational change and innovation processes: Theory and methods for research. New York: Oxford University Press. Rogers, E. 2004 Diffusion of innovations, 5th edn. New York: Free Press. Tsoukas, Haridimos 2005 Complex knowledge: Studies in organizational epistemology. Oxford: Oxford University Press. Van de Ven, Andrew H., and David N. Grazman 1999. Evolution in a nested hierarchy: A genealogy of twin cities health care organizations, 1853-1995 in Variations in organizational science: In honor of Donald T. Campbell. J. A. C. Baum and B. McKelvey (eds), 185-212. Thousand Oaks, CA: Sage. Weick, Karl. 1979 The social psychology of organizing, 2nd edn. Reading, MA: Addison-Wesley.
ARTICLES: Abbott, Andrew 1988. Transcending general linear reality. Sociological Theory 6: 169-186. Bartel, C. A., and Raghu Garud 2004 The role of narratives in sustaining organizational innovation. Working paper, New York University, Stern School of Business. Gersick, C. J. 1991 Revolutionary change theories: A multilevel exploration of the punctuated equilibrium paradigm. Academy of Management Review 16/1: 10-36. Gersick, C. J. 1994 Pacing strategic change: The case of a new venture'. Academy of Management Journal 37/1: 9-45. Pentland, Brian 1999. Building process theory with narrative: From description to explanation. Academy of Management Review 24: 711-724. Romanelli, Elaine, and Michael Tushman 1994 Organizational transformation as punctuated equilibrium: An empirical test. Academy of Management Journal 37: 1141-1166. Schoonhoven, C. B., K. M. Eisenhardt, and K. Lyman 1990. Speeding products to market: Waiting time to first product introduction in new firms. Administrative Science Quarterly 35/1: 177-207. Tsoukas, Haridimos, and R. Chia 2002. On organizational becoming: Rethinking organizational change. Organization Science 13/5:567-582. Van de Ven, A, H., ve Poole, M, S. 2005. Alternative approaches for studying organizational change. Organization Studies. 26(9): 1377-1404. Van de Ven, Andrew H., and Douglas Polley 1992 Learning while innovating. Organization Science 3: 92-116. Van de Ven, Andrew H., and M. Scott Poole 1995 Explaining development and change in organizations. Academy of Management Review 20: 510-540. Whetten, David Forthcoming. On the meaning of organizational in organizational studies: The case of organizational identity. Journal of Management Inquiry.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
30
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
4
55
220
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
4
40
160
Laboratuvar
1
30
30
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Toplam İş Yükü
457
Toplam İş Yükü / 30
15,23
Dersin AKTS Kredisi
15
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ